خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/26 - 18:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جعفری از جلسه کمیسیون کشاورزی خبر داد

پاسخگویی وزیر کشاورزی به سوالات نمایندگان

**نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی، گفت: خلیلیان جهت پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون حضور پیدا کرد و برخی نمایندگان قانع نشدند.

"عیسی جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون کشاروزی، گفت: 12 نماینده مجلس برای سوال از وزیر در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی حضور پیدا کردند و مصطفی خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی توانست تا حدودی نمایندگان را قانع کند.

وی ادامه داد: در بین سوال کنندگان برخی پاسخ قانع کننده دریافت نکردند و  مقرر شد برای رفع ایرادات گرفته شده و قانع شدن نمایندگان، جلسه دیگری با حضور وزیر تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به سوالات نمایندگان، گفت: همه سوال‌های نمایندگان پر اهمیت است، اما در این بین دو سوال اساسی و مهم‌تر مطرح شد.

وی ادامه داد: سیروس سازدار نماینده مرند و جلفا، انتقال آب پر آب رودخانه ارس به دشت مرند را مطرح کرد که وزیر جهت بررسی و نحوه این انتقال قول مساعد داد.

جعفری با بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی از دغدغه‌های مهم کمیسیون است، افزود: نماینده‌ای علت واردات محصولات و کالاهای تولید داخلی را جویا شد که در مقابل وزیر مطرح کرد که جهاد کشاورزی هم با واردات این کالاها مخالف است.

وی ادامه داد: خلیلیان اشاره کرد که با واردات این کالاها مخالف است اما او در کمیسیون تنها یک عضو و یک رای دارد و نمی‌تواند از سوی کمیسیون قولی بدهد.

جعفری با اشاره به اینکه واردات محصولات کشاورزی در سال جاری کاهش یافته است، تاکید کرد: خلیلیان آمار خوبی از کاهش واردات ارائه کرد، بر این اساس واردات کلیه محصولات کشاورزی تولید داخلی به 15 درصد کاهش یافت.

وی افزود: وزیر خبرداد در واردات برنج با کاهش 37 درصدی نسبت به سه ماه اول در سال گذشته روبه رو بودیم.

سخنگوی کمیسیون تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی به دنبال کاهش واردات و خودکفا شدن در تولید محصولات کشاورزی است، اگر آمار 15 درصدی به 50 درصد برسد، به وضعیت مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.

  • کد خبر : 25156
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار