خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/08 - 18:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون انرژی با حضور وزیر نفت مطرح شد؛

پارس جنوبی از اعتبارات صندوق توسعه ملی بهره‌مند می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که وزیر نفت در نشست امروز کمیسیون، قول اتمام سه فاز از طرح‌های پارس جنوبی را در صورت تخصیص سر وقت منابع داده است، گفت: استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پیشرفت طرح‌های نفتی لازم است.


حسن شبانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان این که نشست امروز (سه‌شنبه هشتم آذرماه) در محل وزارت نفت در حضور رستم قاسمی برگزار شد، بیان کرد: در نشست امروز گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد وزارت نیرو به ویژه در بحث میادین مشترک به اعضای کمیسیون انرژی ارائه شد.



نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت تأمین اعتبارات، وزارت نیرو قول داده است که سه فاز از طرح‌های پارس جنوبی را در موعد مقرر تا سال 91 یعنی همان 35 ماهی که سیدمسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت اعلام کرده بود، به بهره‌برداری برسد.



وی با بیان آمار و ارقام ارائه شده در نشست امروز، نموداری و مقایسه‌ای در قیاس با سال‌های گذشته بود، ادامه داد: در اکثر شاخص‌های مطرح شده در نشست امروز وزارت نیرو پیشرفت مناسبی داشته است.



شبانپور ادامه داد: سایر فازهای پارس جنوبی با چندین ماه تأخیر بهره‌برداری خواهید رسید.



وی با بیان درخواست‌ها و پیشنهادهای مطرح شده از سوی رستم قاسمی وزیر نفت در نشست امروز، گفت: طبق تفاهمی شرکت‌های ملی نفت، گاز و پتروشیمی داشتند تمامی قطعات صنعت نفت مورد نیاز، با تأمین اعتبار واحدهای صنعتی، از داخل کشور تأمین خواهد شد.



این عضو کمیسیون انرژی مجلس برداشت از صندوق توسعه ملی را دیگر پیشنهاد وزیر نفت برای اتمام طرح‌های نفتی داخل کشور برشمرد و با استناد به قانون برنامه پنجم، یادآور شد: پنج درصد درآمدهای نفتی به وزارت نفت تخصیص می‌یابد ولی رقم پیشنهادی وزارت نفت مجموعاً کمتر از 20 هزار میلیارد تومان بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 63962
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم