خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/06 - 19:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمدتقی بختیاری تشریح کرد:

ویژگی‌های طرح‌های عمرانی پیش‌بینی شده برای توسعه بافت

**"محمدتقی بختیاری" نماینده مردم بافت و در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در نشریه نشریه نگارستان به تشریح طرح‌های عمرانی پیش‌‍بینی شده برای بافت پرداخته که متن آن چنین است:

22 طرح عمرانی در جلسه کارگروه اشتغال استان برای شهرستان بافت به تصویب رسیدکه این طرح‌ها در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است. این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 945 میلیون ریال در این شهرستان در سال جاری آغاز می‌شوند.

همچنین دو طرح صنعتی ساخت کارخانه شیر و کارخانه پانل که عملیات احداث آنها از قبل آغاز شده و شش میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار دارند، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند و سه طرح کارخانه آرد، روغن‌کشی پنبه و دانه‌های روغنی و کارخانه نشاسته ذرت با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال برای بررسی به بانک واگذار شده است.

متأسفانه به دلیل گرفتاری‌های خاصی که به خاطر نوع نگاه و مدیریت به شهرستان و مردم بافت بود شهرستان اساساً در یک بن‌بست فکری و سیاسی قرار داشت و همین راه را بر هرگونه اقدام زیربنایی و توسعه‌ای بسته بود. نتیجه آن شد که شهرستانی که در بسیاری از شاخص‌ها از جمله نیروی انسانی که متخصص‌ترین و کارآمد‌ترین نیروها را دارد نتوانسته حداقل همپای سایر نقاط کشور حرکت کند.

متأسفانه در این شهرستان ردپایی از سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و کشاورزی و صنایع جانبی وجود ندارد و امروز بزرگترین دغدغه تک تک مردم این شهرستان بیکاری، فقر و مهاجرت است. قطعاً چه در همین زمان و چه در دوران پس از مرگ، تمام کسانی که در ایجاد این وضعیت سهم داشته‌اند در پیش گاه خداوند مسئول و پاسخگو خواهند بود.

من با جمع‌بندی‌هایی که در طول این 30 سال داشتم، سعی کردم در این 4 سال که نماینده مردم هستم به کار‌های ریشه‌ای بپردازم اما برای اصلاح مسیر نیاز به وحدت و همدلی میان مردم است تا شهرستان مسیر رشد، توسعه و تغییر را طی کند. خوشبختانه در شهرستان‌های بافت و رابر دیگر خبری از دعوا‌های سال‌های گذشته نیست و با پرداختن به کارهای زیر بنایی و اساسی امیدوارم بستری برای حرکت توسعه در منطقه آغاز شود.

علاوه براین، اکنون 10 پروژه بزرگ راه‌سازی از جمله احداث بزرگراه‌های بافت - کرمان، بافت - حا جی‌آباد، بافت - سیرجان و بافت- جیرفت در دست احداث است و احداث راه اصلی کرمان - رابر و احداث راه اصلی خبر - وکیل‌آباد و احداث راه‌های روستایی برای خانوارهای بالای 50 نفر و شن‌ریزی راههای روستایی بالای 20 خانوار در حال انجام است.

  • کد خبر : 23438
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار