خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/04 - 18:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون آموزش صورت گرفت؛

وزیر علوم نیامد؛ 12 نماینده سئوالشان را پس گرفتند

**وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، حضور نیافت و سئوالات 12 نفر از نمایندگان بدون پاسخ ماند.

"نورالله حیدری‌دستنایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه کامران دانشجو باز هم در جلسه حضور نیافتند، اظهار کرد: به دلیل غبیت وزیر علوم ، نمایندگان نیز  که تعداد آنها 12 تن بود از طرح سئوال خود انصراف دادند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون متبوعش گفت: جلسه امروز به ادامه بررسی طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی اختصاص داشت.

وی افزود: 2 دیدگاه در این رابطه مطرح شد که دیدگاه نخست، در ارتباط با این است که همین طرح ارائه شده را مورد بحث و بررسی قرار دهیم یا اینکه با رویکرد توجه به کیفیت در آموزش و پرورش و حفظ حقوق مخاطبان این طرح؛ طرحی را جایگزین طرح فعلی کنیم.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس، با بیان اینکه این بحث با حضور طراحان اولیه  بررسی شد، گفت: پیش‌نویس جدید این طرح با توجه به رویکرد دوم تهیه شد که البته تا حدودی مورد نقد قرار گرفت و در نهایت توافق شد که برای اینکه بین نظر طراحان و پیش‌نویس جدید نقاط اشتراک به وجود بیاید.

حیدری تاکید کرد: اما ما باید بدانیم وضعیت آموزش و پرورش از لحاظ نیروی انسانی چگونه است، آیادر حال حاضر به نیروی جدید نیاز دارد که از معلم‌های بازنشسته و 2 شیفت استفاده می‌کند؟ یا اینکه نیاز آن به انداره‌ای است که غیرقابل توجیه است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مبنای ما طرح طراحان باشد، گفت: در این صورت معلمان بازنشسته و 2 شیفت نمی‌توانند کار کنند و کارشان غیرقانونی است؛ اما اگر تعداد این افراد که در حال کار هستند کم است، این موضوع را با نظر طراحان و در فضای بهتری بررسی کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: قرار شد هفته آینده آموزش و پرورش اطلاعات اسمی، آماری  و رشته‌ای دقیقی را از نیروهای انسانی حال کار و همچنین بازنشستگان به کمیسیون ارائه کند.

  • کد خبر : 30142
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار