خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/16 - 19:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون آموزش:

وزیر علوم آمد، اما به سئوالات پاسخ نداد

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بر خلاف اینکه 9 نماینده از وزیر علوم سئوال داشتند، گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان در جلسه امروز حضور داشتند اما تنها 2 نماینده سئوالات خود را پرسیدند و سایر نمایندگان سئوالات خود را پس گرفتند.

"سعدالله نصیری‌قیداری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، به عنوان یکی از سئوال کنندگان از وزیرعلوم اظهار داشت: سئوال من 3 قسمت داشت که متاسفانه به هیچ کدام از آنها پاسخ داده نشد.

وی افزود: عملکرد بخش فناوری وزارت علوم پس از تغییر نام، شرح اعتبارات پژوهشی که قرار بود در تولید ناخالص ملی در برنامه چهارم توسعه به 2 درصد برسد؛ اما این اتفاق نیفتاد و همچنین توضیح در رابطه با برکناری روسای برخی از دانشگاه‌ها که منجر به اتفاقات نامطلوبی شده است، سئوالاتی بود که از وزیر علوم داشتم.

نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه مقرر شد 2 بخش از سئوالات خود را در  جلسات آینده مطرح کنم، تصریح کرد: پیش از آنکه وزیر علوم به مجلس بیایند به دلیل اینکه آمادگی و اطلاعات کافی درباره سئوالاتی که قرار بود از ایشان بپرسم، نداشتند قرار شد 2 سئوال نخست خود را در جلسات بعدی مطرح کنم.

نصیری‌قیداری گفت: بخش سوم سئوالاتم نیز به درخواست وزیر و نظر اعضا و رئیس کمیسیون، ملغی شد تا به این ترتیب شاید وزیر بتواند در فرصتی مناسب و با آمادگی کامل به این سئوال پاسخ دهد. آقای قاضی‌زاده نیز به مدت 3 ماه در انتظار مطرح کردن سئوال خود بودند؛ سئوال خود را پرسیدند.

"کامران دانشجو" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از غیبت طولانی خود در کمیسیون آموزش، سرانجام در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافت اما باز هم نتواست پاسخ سئوال‌های نمایندگان را بدهد و آنها را قانع کند.   

  • کد خبر : 27008
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار