خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/21 - 12:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حیدری دستنایی:

وزیر آموزش و پرورش پرونده آزمون استخدامی را شفاف عرضه کند

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش خواست تا پرونده استخدامی این وزارتخانه را به صورت شفاف عرضه کند.

"نورالله حیدری دستنایی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به حرف و حدیث هایی که درباره آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش وجود دارد گفت: من مقداری کم تدبیری را در این زمینه ملاحظه می کنم اما باید جانب انصاف را داشته باشیم که بخشی از این مشکلات نیز ناشی از حجم و نرخ بیکاری در کشور است.

نماینده اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ ادامه داد: در برگزاری این آزمون کم دقتی هایی در تعیین صلاحیت ها و در ثبت نام ها دیده شده است؛ حتی بعضا خبرهایی را داشتیم که اسامی یک بار اعلام شده است و در مرحله بعدی آن اسامی حذف و اسامی دیگری جایگزین شده است، بنابراین معتقدیم وزارت آموزش و پرورش باید در این زمینه ها دقت بیشتری به خرج می داد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در عین حال افزود: نباید اینگونه قلمداد شود که تمام این چالش ها مربوط به حوزه مدیریت داخلی آموزش و پرورش است بلکه جنبه های مختلف های اجتماعی و فرهنگی  و همچنین نیاز به اشتغال جوانان که امری ضروری هم هست در ایجاد این چالش ها دخیل شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش پرونده استخدامی این وزارتخانه را به صورت شفاف عرضه کند و گفت: اگر این پرونده استخدامی شفاف عرضه شود و تخلفات سهوی یا عمدی با شهامت به افکار عمومی توضیح داده شود، حتما آن اطمینان قبلی برمی گردد.

حیدری دستنایی با اشاره به اینکه با شروع مهر فرصتی برای آموزش پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وجود ندارد، بخشی از تاخیر در آموزش پذیرفته شدگان را مربوط به قوانین دانست و گفت: تلاش آموزش و پرورش بر این بود که از لابلای قوانین و تذکرات و نامه ها راهی را انتخاب کند که با چالش های کمتری همراه باشد و به همین دلیل با تاخیرهایی در اجرای مراحل آزمون مواجه شده است.

وی در عین حال افزود: از سوی دیگر این انتقاد را به نوعی متوجه آموزش و پرورش می دانم. یعنی آموزش و پرورش باید به نوعی زمان را از دست نمی داد  و این عناصر را در موقعیت زمانی خاص خودش مورد آموزش قرار می داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر چه از زمان و برنامه عقب هستیم اما می شود در فرصت های مقتضی مثل ایام تعطیل این آموزش ها را برگزار کرد.

 

  • کد خبر : 27192
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار