خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/22 - 16:43
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی,کمیسیون ها
بیاتی در تشریح نشست عصر کمیسیون امور داخلی کشور:

وزرای پیشنهادی ورزش، راه، صمت، گردشگری و فرهنگ نظر موافق اعضای کمیسیون را جلب کردند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از نظر مثبت اعضای این کمیسیون درباره وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان و راه و شهرسازی خبر داد.

ولی الله بیاتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست عصر امروز(دوشنبه، 22 مرداد ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی که با ادامه بررسی برنامه وزرای پیشنهادی تشکیل شد، به حضور احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که دنیامالی از جنس نمایندگان مجلس است توانست نظر اعضای کمیسیون را جلب کند چرا که قادر است تعامل خوبی با مجلس برقرار کند همچنین وی دارای سابقه ریاست فدراسیون ورزشی بوده که می تواند مثبت باشد.

عدم مخالفت کلی اعضای کمیسیون امور داخلی کشور با حضور دنیامالی در کابینه چهاردهم

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بعد دیگری از نظر نمایندگان درباره وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان عنوان کرد: نکته ای که برای نمایندگان حائز اهمیت بود، تحصیلات دنیامالی بود که دانش آموخته رشته معماری و شهرسازی است و ارتباطی به حوزه ورزش و جوانان ندارد اما به صورت کلی با حضور وی در کابینه مخالفتی صورت نگرفت.

پاسخ‌های خانم وزیر پیشنهادی نظر اعضای کمیسیون را جلب کرد

وی در ادامه با اشاره به مهمان بعدی این کمیسیون که فرزانه صادق به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود، اظهار کرد: نمایندگان سؤالاتی درباره نظام ملی مسکن، مسائل حوزه راه، ادغام نهضت مسکن در مسکن ملی و نحوه اجرا در شهرها داشتند که با پاسخ هایی که خانم صادق ارائه کرد تقریبا اکثریت اعضای کمیسیون نسبت به او نظر موافق پیدا کردند.

بیاتی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس بیان کرد: وزیر پیشنهادی صمت در دولت چهاردهم در حوزه های تخصصی این وزارتخانه توضیحانی ارائه کرد و نمایندگان درباره تعیین تکلیف واردات خودرو، ایمن سازی خودروی داخلی، حقوق معادن و تقویت صنعت نظراتی ارائه کردند و در کل اکثر اعضا از وزیر پیشنهادی رضایت داشتند.

برنامه‌های صالحی در حوزه فرهنگ عمومی تحولی است

بیاتی در ادامه با اشاره به حضور سیدعباس صالحی شریعتی وزیر پیشهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کمیسیون، گفت: سوابق کاری و تحصیلی این وزیر پیشنهادی مورد قبول اعضا واقع شد و برنامه هایی که در حیطه کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه فرهنگ عمومی ارائه کرد، عملیاتی بود که می تواند در این حوزه تحولاتی ایجاد کند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در ادامه با اشاره به گستردگی حوزه فرهنگ و نظر مثبت نمایندگان نسبت به برنامه‌های صالحی، عنوان کرد: قرار شد وزیر پیشنهادی در صورت کسب رأی اعتماد نمایندگان در حوزه تجهیزات و امکانات فرهنگی سراسر کشور همت داشته باشد.

برنامه‌های غیراجرایی صالحی امیری باعث عدم اقبال اعضای کمیسیون به وی شد

وی در ادامه به حضور محمدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کمیسیون امور داخلی کشور اشاره کرد و افزود: نمایندگان انتقادی نسبت به سوابق کاری و نحوه عملکرد وی در گذشته داشتند.

بیاتی ادامه داد: تأکید صالحی امیری بر کمبود بودجه در حوزه گردشگری بود و از منظر اعضای کمیسیون، برنامه های ارائه شده از سوی وی در شرایط امروز کشور، قابلیت اجرایی ندارد. صالحی امیری همچنین معتقد به تبدیل شدن نمایندگی‌های استانی به اداره بود که با اصل کوچک سازی دولت مغایرت داشت لذا به صورت کلی نمایندگان اقبال چندانی به وی نداشتند.

اتابک با برنامه‌های صنعتی تنظیم شده بر اساس برنامه هفتم توسعه، نظر نمایندگان را جلب کرد

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم همچنین به حضور محمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون متبوع خود اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی صمت دارای سوابق صنعتی است و در بطن وزارتخانه رشد کرده بود که همین باعث جلب نظر نمایندگان شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان تصریح کرد: از سوی دیگر برنامه های اتابک که بر اساس برنامه هفتم توسعه تنظیم شده بود، به ویژه در حوزه های شهرک های صنعتی، واردات خودرو و کیفی سازی صنعت خودروی داخلی از سوی نمایندگان مثبت ارزیابی شد و آنها نظر موافقی نسبت به وی داشتند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382078
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار