خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/11 - 06:59
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عسگر جلالیان:

وزارت کشاورزی نسبت به بحث منابع طبیعی بی‌تفاوت بوده است

**نماینده مردم دیر، ‌کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی به مهم‌ترین موضوعات مورد پیگیری خود در حوزه انتخابی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات هفته‌های اخیر در حوزه انتخابی، حضور معاون وزیر کشاورزی در شهرستان بود که وارد دیر و کنگان شدند و تمام مدیران مرتبط با حوزه را در فرمانداری‌ها، فراخواندیم تا مسائل مختلف مربوط به این وزارتخانه به خصوص در حوزه آبخیزداری و با حضور مسئولانی چون مدیرکل منابع طبیعی استان، مدیر شیلات، مدیران سازمان محیط‌زیست، رئیس بنیاد مسکن و مدیر سازمان مسکن و شهرسازی استان مطرح شود.

"عسگر جلالیان" خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به حوزه کشاورزی بیان و قرار شد مرتفع شود. این مشکلات در 6 حوزه مختلف تقسیم‌بندی شد از جمله حوزه مسکن، تسریع در ماده 56 برای بحث منابع طبیعی و مراتع،‌ ایجاد فضای سبز شهری توسط منابع طبیعی و اجرای طرح‌های آبخیزداری و سایر بحث‌ها در حوزه منابع طبیعی بیان شد.

وی به نشریه نصیر بوشهر گفت: در نتیجه این جلسه معاون وزیر کشاورزی قول دادند یک تیم کارشناسی به حوزه اعزام شده و مستقر شود و بحث‌های منابع طبیعی را بررسی کند.

این نماینده مجلس گفت: اعضای این تیم ظرف 2 ماه آینده تمام پرونده‌های ماده 56 را بررسی می‌کنند و همچنین مقرر شد بحث ایجاد فضای سبز را در حوزه انتخابی بررسی کنند و تمام آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های منابع طبیعی را مورد بازبینی قرار دهند و تغییرات لازم را با توجه به مقتضیات ایجاد کنند.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم خاطرنشان کرد: بحث منابع طبیعی در بوشهر به یک معضل تبدیل شده و نقشه‌های غیرکارشناسی که در این حوزه اعمال شده زندگی مردم را سخت کرده است. مثلاً مردم با وجود کمبود آب اجازه حفر چاه ندارند و درختانی که کشاورزان عمرشان را پای آن گذرانده‌اند جلوی چشم آنها در حال خشک شدن است و وزارت کشاورزی نسبت به این معضلات بی‌تفاوت است.

جلالیان همچنین از جلسه‌ای با بانک صنعت و معدن خبر داد و گفت: درخصوص مشکلات مالی واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه و تأمین اعتبارات لازم برای آنها و مشکل واحدهایی که بدهکار هستند صحبت‌هایی داشتم. 

وی از جلسه‌ چندساعته خود با استاندار جدیدالورود خبر داد و گفت: درخصوص مشکلات حوزه انتخابی، مسائل مربوط به حوزه نفت و کشاورزی، صید، شیلات و گمرکات با وی صحبت کرده و مشکلات را تشریح کردیم و از وی دعوت کردیم جهت آشنایی با مسائل منطقه جلساتی نیز با فرمانداران و مدیران منطقه داشته باشند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در کنگان نیز با سفارها و ملوان‌های شهرستان دیدار داشتم و از اسکله بازدید به عمل آوردم. با مدیرکل گمرک شهرستان و مدیر اسکله جدید و همچنین مدیر بنادر و کشتیرانی استان جلسه‌ای داشتم که قرار شد ظرف 2 هفته انتقال اداره بنادر به کنگان صورت بگیرد تا مشکلات ملوان‌ها و سفارها حل شود.

وی همچنین از حضور در جلسه‌ای برای تکریم جهادگران بسیج دانشجویی با حضور امام جمعه استان خبر داد و گفت: از تلاش جهادگران بسیج دانشجویی در جهت عمران و آبادانی منطقه و همچنین از مدیر دانشگاه پیام‌نور منطقه تقدیر و تشکر به عمل آمد و فعالیت‌های آنها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

نماینده مردم دیر، جم و کنگان در مجلس شورای اسلامی از آخرین پیگیری‌های خود در حوزه انتخابی خبر داد و گفت: در نتیجه پیگیری‌ها و جلسات متعدد برای تحقق اشتغال 5درصد نیروهای بومی منطقه در پروژه‌های وزارت نفت، وزیر دستوراتی صادر کرده است که وضعیت رو به بهبود است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر جلسه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی شهر کنگان داشتم و در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی و انجام برنامه‌ریزی‌هایی برای ماه رمضان بحث‌هایی داشتیم و در همین راستا با امام جمعه منطقه نیز دیدار داشتم.

جلالیان به آخرین موارد مورد پیگیری در حوزه انتخابی خود اشاره کرد و گفت: در مراسم بزرگداشت جوان برتر با حضور ملک‌محمدی نماینده دامغان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شرکت کردم که ایشان در این مراسم سخنرانی داشت.

وی افزود: از طرح‌های عمرانی منطقه و پروژه‌های راه از جمله راه‌های دیر و خط میانی دیر که روستاهای این منطقه را به منطقه آبدان وصل می‌کند نیز بازدید داشتم و همین‌طور از پروژه‌های راه روستای آبدان.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم خاطرنشان کرد: پیگیری برق‌رسانی به روستاها جزو اولویت‌های کاری‌ام بود که با مدیران شهرستان‌ها جهت تکمیل برق‌کشی روستا دیدار داشتم تا این کار سرعت بگیرد.

جلالیان گفت: از خانواده‌های شهدا نیز بازدید داشتم و جلسه‌ای نیز با هیأت‌های مذهبی کنگان، با حضور امام جمعه برگزار شد که در آن مسائل و مشکلات هیأت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی کنگان بررسی شد. همچنین با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کنگان نیز جلسه‌ای داشتم.

این نماینده مجلس همچنین از بازدید از روند پروژه‌های دانشگاه آزاد در حوزه انتخابی خود خبر داد و گفت: طی بازدیدی که از پروژه داشتم و صحبت‌هایی که با مدیر و ناظر پروژه داشتم آنها قول داده‌اند که طرح تا پایان سال تکمیل و تحویل مردم داده شود و این ساختمان ارزشمند که برای دانشگاه آزاد اسلامی ساخته می‌شود مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: از جاده کمربندی کنگان نیز بازدید داشتم که بار تردد و ترافیک را از شهر کنگان برخواهد داشت. با فرماندار و مدیران پروژه صحبت‌هایی شد و آنها گزارش روند پروژه را ارائه دادند.

جلالیان همچنین از جلسه با سازمان تبلیغات اسلامی کنگان نیز خبر داد و گفت: در این جلسه توضیحات کارشناسان و مجریان سازمان قرائت شد و در همین راستا احداث حوزه علمیه خواهران که با پیگیری‌های امام جمعه و سایر مسئولین قرار است افتتاح شود، از ساختمانی که در کنگان بدین‌منظور در نظر گرفته شده نیز بازدید داشتم.

وی همچنین از دیدارش با مردم سیراف خبر داد و گفت: در این جلسه‌ با حضور مردم و مدیران سیراف از پیگیری‌های یک سال اخیر گزارشی ارائه دادم که اهم آنها مربوط به پیگیری‌های انجام شده برای وصل سیراف به شبکه آب کوثر بود که باعث شد بحران آب سیراف حل شده و همچنین دستاوردهای جلسات مربوط به حوزه میراث فرهنگی، طی جلسات هفته‌های اخیر با معاون رئیس‌جمهور، رئیس شورای شهر سیراف، شهردار و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی استان بود که گزارش‌های لازم را به مردم ارائه دادم.

  • کد خبر : 23758
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار