خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/27 - 15:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اقبال محمدی در شرح سئوالش از صادق خلیلیان:

وزارت کشاورزی برای احیای جنگل‌های سوخته برنامه‌ای ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، علت اصلی سئوال خود از وزیر جهاد کشاورزی در نشست این هفته کمیسیون را بی‌توجهی وی به نگرانی‌های این کمیسیون درباره برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و احیای آنها خواند.


"اقبال محمدی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) ضمن یادآوری آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌های کشور در سال گذشته، علت طرح سئوالش از وزیر کشاورزی را بی‌توجهی به زحمات و دغدغه‌های کمیسیون کشاورزی در این زمینه خواند.



نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: سال گذشته آتش‌سوزی‌های فراوانی در جنگل‌های کشور از جمله جنگل‌های زاگرس و جنگل‌های شمالی اتفاق افتاد و کمیسیون کشاورزی، کمیته ویژه‌ای را مأمور بررسی علت‌های این آتش‌سوزی‌ها و تدوین راهکار برای جلوگیری از تکرار حوادث این‌چنینی کرد.



وی ادامه داد: کمیته ویژه بررسی آتش‌سوزی‌ها پس از ساعت‌ها صرف وقت و هزینه، دولت را موظف کرد تا با تخصیص اعتبارات لازم برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و احیای جنگل‌های سوخته، مانع تداوم از بین رفتن جنگل‌های کشور شود، اما وزارت کشاورزی با نادیده گرفتن نگرانی‌های کمیسیون کشاورزی حتی یک ریال در لایحه بودجه90 برای این موضوع اختصاص نداده است.



 



800 مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان تنها در یک سال



 محمدی با اظهار تأسف از بی‌تفاوتی دولت درباره سرنوشت جنگل‌های کشور، گفت: در سال گذشته تنها در جنگل‌های مریوان 800 مورد آتش سوزی گزارش شده است که بر اثر این آتش‌سوزی‌ها حدود پنج هزار هکتار از جنگل‌های منطقه مریوان از بین رفت که این تنها نمونه کوچکی از آسیب‌های گسترده حاصل از آتش سوزی است.



وی تصریح کرد: سئوال از وزیر جهاد کشاورزی برای این است که روشن شود با چه منطق و چه استدلالی تلاش‌های کمیسیون کشاورزی درباره موضوع حیاتی جنگل‌ها نادیده گرفته شده است و وزارت جهاد کشاورزی چه برنامه‌ای برای احیای جنگل‌های آسیب دیده از آتش‌سوزی دارد.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که نگاه به جنگل‌ها باید نگاه به سرمایه‌های ملی کشور باشد، گفت: بی‌توجهی به احیای جنگل‌ها و جلوگیری از بروز آتش‌سوزی در آنها از دغدغه‌های اصلی کمیسیون کشاورزی است و برای همین منظور پیشنهاد اختصاص بودجه‌ای مناسب برای این بخش به کمیسیون تلفیق بودجه سال 90 ارائه شده است.

  • کد خبر : 43540
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار