خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/06 - 19:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
طاهرخانی:

وزارت علوم باید پاسخگوی اقداماتش باشد

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن تبریک هفته دولت و قدردانی از زحمات وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمینه آموزش و در بحث سخت‌افزاری اقدامات خوبی صورت گرفته است اما متاسفانه در بخش نرم‌افزاری و کیفیت آموزش با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

"امیر طاهرخانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با تاکید بر اینکه این مسائل آموزش و نظام تعلیم و تعلم را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: مهم‌ترین مشکل بخش نرم‌افزاری به بحث اجرایی و مدیریتی ارتباط دارد؛ متاسفانه بخش اجرایی ما به دلیل اینکه جامع و کامل نیست؛ صدمات زیادی را به نظام تعلیم و تربیت وارد کرده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اظهار داشت: ما در حال حاضر با افت شدید کیفیت آموزش مواجه هستیم؛ به طوری که سطح معلومات دانش‌آموزان افت کرده است و در دانشگاه نیز بحث‌های تحقیقاتی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی در ادامه افزود: قرار است بازنگری جدی درسطح پایین آموزش و نیز در سطح بالای آن یعنی آموزش عالی صورت بگیرد. البته اقدامات مقطعی در این رابطه صورت گرفته است اما این اقدامات نه تنها کمکی به این موضوع نمی‌کند، بلکه آسیب‌هایی هم به بدنه آموزشی کشور وارد می‌کند.

طاهرخانی به مشکلات مدیریتی در این رابطه اشاره کرد و یادآور شد: قصد زیر سئوال بردن مدیریت مسئولان را ندارم اما واقعیت این است که برخی از مدیران توانایی به کار گیری همه امکانات را ندارند و البته با تبعیض‌هایی که مواجه می‌شوند انگیزه کار را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بازنشستگی تعدادی از اساتید برجسته و یا تغییر روسای دانشگاه‌ها تاثیرات مخربی بر آموزش عالی کشور گذاشته است. وزارت علوم باید اقدام موثری در این باره انجام دهد و به مجلس نیز پاسخگو باشد. ما نیز انتظار داریم با اقدامات سنجیده‌تر روندی را دنبال کند تا دانشگاه‌های ما نه تنها در داخل بلکه در سطوح بین‌المللی نیز شکوفا شوند.    

  • کد خبر : 26162
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار