خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/08 - 17:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ مقصر اصلی در واردات بی‌رویه میوه به کشور

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس، واردات بی‌رویه میوه به کشور را به دلیل بی‌توجهی وزارت صنعت، معدن و تجارت به قانون عنوان و تاکید کرد که در هفت ماه نخست امسال 496 هزار تن واردات میوه داشتیم، این نشان‌دهنده بی‌توجهی به قانون است.


عیسی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح مباحث مطرح شده در نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: در این نشست که درباره واردات میوه بود با حضور مسئولان وزارت کشاورزی و صنعت و معدن تجارت برگزار و مشخص شد که علت واردات بی‌رویه میوه به کشور بیشتر متوجه وزارت صنعت و معدن است.



نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت کشاورزی به طور مستمر طی یکی، 2 نوبت به وزارت بازرگانی سابق و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که طبق لیستی واردات چند نوع میوه ممنوع است.



وی با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن و تجارت به عناوین مختلف سعی کرد که این قانون را اجرا نکند، ادامه داد: این موضوع منتج به این شد که با اینکه بیش از یکسال و نیم از ابلاغ قانون گذشته هنوز شاهد واردات میوه باشیم.



سخنگوی کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس هشتم، تصریح کرد: بر اساس آمار، سال گذشته نزدیک به یک میلیون تن میوه به ارزش 621 میلیون دلار برابر با 700 میلیارد تومان وارد کشور شده که بسیار وحشتناک است.



جعفری با بیان اینکه از یک سو سرمایه کشور از خارج شده و به همان میزان به تولید و اشتغال آسیب رسیده است، گفت: در هفت ماه نخست امسال 496 هزار تن واردات میوه داشتیم، این نشان‌دهنده بی‌توجهی به قانون است؛ زیرا بخش عمده آنها در داخل تولید می‌شود؛ اما امیدواریم که نشست امروز نتیجه بخش باشد و شاهد واردات بی‌رویه میوه در کشور نباشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 63949
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم