خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/27 - 13:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جمشیدزهی با تاکید بر ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم:

وزارت بهداشت در پرورش نیروی انسانی موفق عمل نکرده است

**عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از بررسی ادغام بخش درمان وزارت بهداشت با وزارت رفاه خبر داد در کمیسیون متبوعش خبر داد و افزود: با ادغام این دو بخش، مسائل مربوط به بیمه و خدمت‌رسانی بهتر می‌شود.

"عبدالعزیز جمشیدزهی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، به برنامه پنجم توسعه و کاهش وزارتخانه‌ها اشاره کرد و افزود: من به شدت موافق ادغام بخش درمان وزارت بهداشت با وزارت رفاه هستم چون تنها در این صورت است که وضعیت خدمت‌رسانی به مردم بهتر می‌شود و موازی کاری نیز کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم سراوان در مجلس، همچنین در خصوص ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم که خود یکی از موافقان این موضوع است، گفت: به طور واقع‌بینانه برخی رشته‌ها مانند علوم پایه باید با وزارت علوم در ارتباط باشند، متاسفانه وزارت بهداشت و درمان با توجه به نیازهای جامعه و نیروی انسانی موفق عمل نکرده است.

وی با تاکید براینکه بسیاری از مناطق کشور با کمبود نیرو مواجه هستند، افزود: کمبود نیروهایی مانند ماما، پرستار و پزشک باعث شده است که مردم برخی از مناطق کشور از خدمت‌رسانی خوبی برخوردار نشوند و این موضوع نشانه این است که ما در بحث آموزش بهداشت موفق عمل نکردیم.

به گفته جمشیدزهی، اگر این ادغام صورت بگیرد تغییر نگرشی در بحث نیروی انسانی در زمینه بهداشت و درمان خواهیم داشت که در حال حاضر موفق عمل نکرده است.

  • کد خبر : 38223
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار