خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/21 - 10:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حیدری:

واگذاری صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس به صلاح نیست

**عضو کمیسیون اجتماعی با انتقاد دستور واگذاری صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس گفت: تجربه نشان داده که این کار با توجه به اینکه شرکت‌های خریدار چندان سودده نیستند نمی‌تواند مفید باشد.

اکنون در حالی خبر واگذاری صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی وزیر آموزش و پرورش به گوش می رسد که به گفته کارشناسان این صندوق از وظیفه اصلی خودش فاصله گرفته و بسیاری از آن 700 هزار نفری که عضو این صندوق هستند، نسبت به عملکرد آن انتقاد دارند. بنابراین تحویل آن به بورس با توجه به اینکه شرکت های فعال در این زمینه چندان شفاف و سهل الوصول عمل نکرده اند، این تصمیم وزارت آموزش و پرورش با انتقاد برخی از نمایندگان مجلس رو به رو شده است.

مجلس نیز هنوز تکلیف این صندوق را مشخص نکرده و "نورالله حیدری دستتنائی" تعیین تکلیف آن را وابسته به کمیسیون تلفیق دانست و به خبرگزاری خانه ملت گفت: هنوز حکم این صندوق نیامده و در قانون پنجم هم آورده نشده؛ البته اگر کمیسیون تلفیق تصویب کند این صندوق می تواند سال اول برنامه پنچم را با همین وضع موجود کار کند، اما دولت مکلف است تا پایان سال اول برنامه پنجم اساسنامه آن را  به مجلس ارائه کند که اگر این اساسنامه به مجلس نیاید این صندوق منحل می شود.

صندوق فرهنگیان زمانی تاسیس شد که هنوز خبری از پاداش خدمت فرهنگیان نبود، این پایه های این صندوق ریخته شد و موسسانش گفتند هر عضو از حقوقش قسمتی را به این صندوق بدهد تا پس از بازنشستگی این پول دوباره به او تعلق گیرد.

اما به گفته حیدری پس از اینکه پاداش خدمت فرهنگیان به آنها داده شد این صندوق دیگر نتوانست کار پیشینش را ادامه دهد و از آنجایی که دولت هم به سختی به این صندوق پول می دهد، این نهاد صنفی هم سخت کارهای اولیه اش را انجام می دهد.

با این همه حمیدرضا حاجی بابایی معتقد است که اگر این اتفاق بیفتد دیگر نیاز نیست ما تصدی گری هزاران نفر کارمند جدید را به عهده بگیریم؛ چرا که ما خیلی هنر داشته باشیم، بتوانیم آموزش و پرورش را مدیریت کنیم.

  • کد خبر : 24731
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار