خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/23 - 19:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در شورای عالی نظام پزشکی بررسی شد؛

واگذاری تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی به دولت

**ناظر شورای عالی نظام پزشکی در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین موضوع بررسی شده در آخرین جلسه این شورا را بحث واگذاری تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی به دولت دانست.

"حسین حسنی‌بافرانی" در تشریح مباحث مطرح شده در آخرین جلسه شورای عالی نظام پزشکی به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: بحث واگذاری تعرفه‌های بخش خصوصی به وزارت بهداشت و بررسی تعرفه‌های درمانی در برنامه پنجم توسعه مسائلی بود که در این شورا مطرح شد.

وی با اشاره به  بررسی بند "د" ماده 42 برنامه پنجم توسعه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: در این بند از برنامه، دولت به وزارت بهداشت تکلیف کرده به صورت سالیانه ارزش نسبی خدمات درمانی در بخش‌های دولتی و غیردولتی را بازنگری کرده و به تایید معاونت‌های مربوطه برساند.

به گفته نماینده مردم نائین یکی از داغ‌ترین مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان در رابطه با این واگذاری است که ما تلاش داریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

اما "محمدرضا نوروزی" نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی از تصویب این طرح ابراز نگرانی می‌کند و معتقد است که این اقدام باعث خارج شدن کنترل قیمت‌ها در بخش‌های خدمات درمانی شده و بیش تر از آن که پزشکان ضرر کنند مردم آسیب می بینند.

جلسات شورای عالی نظام پزشکی ماهی یکبار و بر خلاف سایر شوراها به طور منظم تشکیل می‌شود.

  • کد خبر : 24926
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار