خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/05 - 08:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سوال قنبری در کمیسیون اقتصادی:

واردات محصولات بی کیفیت ادامه دارد

**نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون اقتصادی سوالی را مطرح خواهد کرد، گفت: با وجود مطرح شدن مدیریت واردات اما همچنان با واردات بی رویه اجناس بی کیفیت چینی روبه رو هستیم.

"داریوش قنبری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه وزیر بازرگانی باید پاسخگوی واردات بی رویه باشد، تصریح کرد: واردات بی رویه اجناسی که از مرغوبیت خوبی مناسب نیست تمام بازار را پر کرده است و باعث ایجاد مشکلات فراوان در بازار کسب و کار شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: واردات محصولات و کالاهای ارزان قیمت و در عین حال بی کیفیت هم به تولید کنند داخلی ضربه خواهد زد، هم حقوق مصرف کننده رعایت نمی‌شود.

قنبری با تاکید بر اینکه واردات کالاهای چینی باعث ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان شده است، افزود: با ورود محصولات بی کیفیت چینی بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به تعطیلی کشیده شده است؛ این درحالی است که بحث مدیریت واردات از سوی مسئولان نظام و مقام معظم رهبری بارها تاکید شده است.

این نماینده گفت: با وجود همه این تاکیدات همچنان شاهد موج غیر قابل کنترل واردات به داخل کشور هستیم  و مشکلات بسیاری از جمله تعطیلی واحدهای تولید و عدم رعایت حقوق مصرف کننده هستیم.

به گفته قنبری، با وجود اینکه کالایی با نازل ترین قیمت در اختیار مصرف کننده قرار گرفته است اما آن کالا از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نبوده و در این بین حقوق مصرف کننده از بین رفته است.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه روز سه شنبه 7 آذر در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر خواهد شد تا از وزیر بازرگانی سوال خود را مطرح کند، گفت: مهدی غضنفری علاوه بر اینکه باید در خصوص مدیریت  واردات توضیح دهد، لازم است از علت گرانی برخی کالاها در چند ماه آخر پاسخگو باشد.

  • کد خبر : 34295
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار