خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/09 - 11:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده دورود و ازنا خواستار شد:

همیاری مسئولان برای جلوگیری از افزایش آلاینده‌های هوا

**برای جلوگیری از افزایش آلاینده‌های هوا همه مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا آلودگی بیش از این نشود.

عزت‌الله دهقان نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب دستگاه‌هایی همچون وزارت صنایع و سازمان محیط‌زیست را از اولین دستگاه‌هایی دانست که باید در این زمینه پیشقدم باشند.

وی در این‌باره به هفته نامه «بامداد» لرستان گفت: مجلس با وجود تعطیلی چهارشنبه گذشته همچنان بحث بررسی لایحه پنجم توسعه را در دستور کار داشت و در این باره هم بحث به روزهای آینده  کشیده شد.  کار مجلس برنامه‌ریزی و سیاستگذاری است اما دستگاه‌های اجرایی باید در این مورد فکری کنند که شهرداری و نیروی انتظامی بحث طرح ترافیک و محدوده‌های ترافیکی را در دستور کار داشتند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین به طرح خروج کارمندان دولت از تهران اشاره کرد و اختلافی که میان دیدگاه‌های معاون توسعه و مدیریت انسانی رئیس‌جمهور و دیوان عدالت اداری کشور به وجود آمده بود.

او در این مورد گفت: دیوان عدالت اداری کشور خروج اجباری کارمندان را غیرقانونی دانسته که  صحیح است، چون  یک کارمند براساس شرایطی آمده قرارداد بسته و براساس آن محل زندگی‌اش را معین کرده است یعنی هیچ‌کس نمی‌تواند کسی را اجبار کند که محل زندگی‌اش را عوض کند ولی این مسئله راه‌حل دارد و باید با ایجاد انگیزه صورت گیرد.

باید به این کارمندان برای خروج از تهران تسهیلات داده شود و کمکشان کرد. خروج اجباری با آزادی و آزاداندیشی اسلام و قانون اساسی هم سازگار نیست.

نماینده مردم دورود و ازنا درباره آخرین وضعیت زلزله‌زدگان شهرستان دورود که حدود 2 ماه پیش گرفتار این بلای طبیعی شدند نیز گفت: خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشت اما متأسفانه برخی خیال می‌کنند چون کشته‌ای در کار نبوده، خسارت‌ها هم چندان جدی نیست، در حالی که گزارش‌های مفصلی تهیه شده ولی نمی‌دانم چرا گزارشی که به هیأت دولت رسیده در آن آمار حقیقی نیامده است و از این بابت بسیار متأسفم. برای کسانی که بین 60 تا 100درصد خانه‌های‌شان تخریب شده فقط 10میلیون تومان وام در نظر گرفته‌اند که این مبلغ به هیچ‌وجه جوابگو نیست و مردم معترضند.

با این گرانی آهن و مصالح این 10میلیون تومان کفاف نمی‌دهد. بنده چندین نامه نوشته‌ام و چندین مرتبه تذکر داده‌ام و از رئیس‌جمهور خواسته‌ام گروه ویژه‌ای اعزام کنند تا ببینند وضعیت تخریب به چه صورت است و به داد مردم برسند. از طرف دیگر بسیاری از مردم لوازم منزلشان را از دست داده‌اند که برای آن هم فکری نشده است.

دهقان ادامه داد: پیشنهاد دادیم تا زمین منطقه الغدیر دورود را از نظر توپولوژی و زمین‌شناسی بررسی کنند تا این طور نباشد که بار دیگر خانه درست کنند و بعد خدای ناکرده زلزله دیگری بیاید و باز هم تخریب کند.

در هر صورت مردم این منطقه مشکلات خاص خود را دارند، برخی از این منازل سند ندارند، برخی دیگر از قبل وام داشته‌اند و برای همه اینها باید فکری کرد. مضاف بر اینکه فصل سرما از راه رسیده و ما از دولت مهرورز و عدالت محور می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به آنها رسیدگی کند.

  • کد خبر : 32655
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار