خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/19 - 18:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

هشدار به دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی برای مبارزه با تبلیغات ماهواره‌ای دارو

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی کشور برای مبارزه با تبلیغات ماهواره‌ای دارو و تجهیزات پزشکی در کشور، از شناسایی و قطع بیش از 3 هزار و 500 شماره تلفن که در این زینه فعالیت می‌کنند خبر داد.


محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح مباحث مطرح شده در جلسه امروز عصر کمیسیون بهداشت و درمان، اظهار کرد: معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، درباره آثار سوء تبلیغات دارویی و تجهیزات پزشکی در شبکه‌های ماهواره‌ای گزارشی ارائه کرد که بر اساس آن مقرر شد تمامی دستگاه‌ها برای مبارزه با این پدیده همکاری کنند.



نماینده مردم جهرم در مجلس، با بیان اینکه داروها و تجهیزات پزشکی که از ماهواره تبلیغ می‌شود کیفیت مناسبی ندارند، افزود: این داروها نه تنها کمکی به درمان افراد نمی‌کند، بلکه سلامت جسم و روان انسان‌ها را تخریب نیز می‌کند.



وی با طرح این سئوال که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت با این‌گونه تبلیغات چه برخوردی داشته و چرا اقدامی صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: مسئولان وزارت بهداشت معتقد بودند که در این رابطه خلاء قانونی وجود دارد، زیرا ما اختیارات رابط قضایی را نداریم تا بتوانیم با کسانی که اطلاعاتی را از طریق ماهواره می‌دهند و با پیک موتوری دارو و تجهیزات پزشکی را ارائه می‌کنند، برخورد کنیم.



این نماینده اصولگرای مجلس هشتم، در ادامه تصریح کرد: معاون غذا و دارو وزارت بهداشت اعلام کرد که با هماهنگی که با مخابرات انجام داده‌اند؛ نزدیک به 200 تلفن در ماهواره که برای دریافت این‌گونه کالاها اعلام می‌شود را قطع کرده‌اند.



وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی نیز اظهار کرده است که  بیش از 3 هزار و 500 شماره تلفن شناسایی شده است، گفت: ما هم به دستگاه‌های فرهنگی کشور مانند وزارت ارشاد و صدا و سیما و هم دستگاه‌های امنیتی مانند نیروی انتظامی و اطلاعاتی تاکید کردیم که با همکاری یکدیگر و حتی کمک مجلس و کمیسیون بهداشت با این معضل که سلامت جسمی و روحی خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد، مبارزه کنند.



به گفته نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مخابرات باید تلفن‌هایی که برای تبلیغات داروها اعلام می‌شود را به سرعت قطع کند، از سوی دیگر ما باید آیین‌نامه‌ای برای تبلیغات کالاها تدوین کنیم.



وی همچنین یادآور شد: متاسفانه هیچ تبلیغاتی از طریق تلویزیون برای تجهیزات پزشکی دارای مجوز نمی‌شود تا مردم بتوانند نیازهای خود را رفع کند، بنابراین مقرر شد اگر وزارت بهداشت متولی مبارزه با این مسئله است، پیگیری و هماهنگی جدی در این رابطه داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 60501
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم