خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/16 - 19:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یحیی‌زاده:

نگرانی کیمسیون فرهنگی از کاهش یارانه نشریات

**عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس، با بیان اینکه نگرانی‌های زیادی از سوی اعضای کمیسیون در رابطه با کاهش یارانه نشریات به وجود آمده است گفت: کاهش یارانه نشریات و اجرا نشدن توزیع آگهی‌های دولتی در همه روزنامه‌ها باعث این نگرانی شده است.

"سید جلال  یحیی زاده فیروزآباد" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان این مطلب اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد این مسئله از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود. روزنامه‌ها از حمایتی که دولت داشت کم نصیب شدند و برای اینکه ‌آزادی قلم و بیان تحت فشار قرار نگیرد به این موضوع باید رسیدگی شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس، با اشاره به بررسی گزارش عملکرد وزیر امور تحقیقات و فناوری در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: مدتی است بحث پیگیری اجرای این مصوبه به یکی از برنامه‌های رسمی و مهم کمیسیون فرهنگی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: وزیر کشور نیز چندین نوبت برای پاسخگویی به سئوال 40 نفر از نمایندگان در این رابطه و همچنین پیگیری اجرای این مصوبه به کمیسیون دعوت شدند.

یحیی‌زاده با بیان اینکه 26 دستگاه نسبت به این مصوبه مسئول هستند تصریح کرد: در این راستا از سایر دستگاه‌های مرتبط نیز دعوت می شود که عملکردشان را در رابطه با مصوبه فرهنگ حجاب و عفاف ارائه دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یاداور شد: در جلسه امروز وزیر علوم حضور داشتند که گزارش مفصلی در رابطه با فعالیت های فرهنگی و اجرای این مصوبه ارائه کردند و مقرر شد این چنین جلساتی هرچند ماه یک بار و در رابطه با گسترش فرهنگ  در دانشگاه‌ها با حضور وزیر علوم در کمیسیون تشکیل شود.

وزیر آموزش و پرورش نیز به دلیل تداخل این جلسه با جلسه کمیسیون اجتماعی نتوانستند حضور پیدا کنند.

  • کد خبر : 27018
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار