خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/09 - 07:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدعلی‌محمد بزرگواری:

نگاه جناحی، آفت رابطه مجلس و دولت است

**نماینده مردم کهکیلویه و بهمئی در مجلس گفت: متأسفانه به خاطر رویکرد سیاسی و جناحی بعضی از نمایندگان و این که گروهی از آنان با رویکرد جناحی و سیاسی طرح‌ها و لوایح را تصویب می‌کنند و باز به دلیل اینکه دیدگاه‌های سیاسی بر نظرها و تحلیل‌های کارشناسی مجلس غلبه یافته است، گاهی اوقات نظرات کارشناسی دولت محترم از سوی نمایندگان پذیرفته نمی‌شود و این نپذیرفتن و دید جناحی و سیاسی، در برخی از موارد و مسایل، برای کشور مشکل ساز شده است. از میان این موارد و مسایل مشکل‌ساز، موضوع بدهی دولت به پیمانکاران صنعت برق است که به

"سیدعلی‌محمد بزرگواری" در گفتگو با نشریه امید مردم اظهار داشت: در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۳۸۸ کل کشور در مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان محترم معتقد بودند که باید دست دولت در آزادسازی قیمت‌ها باز گذاشته شود تا در صورت بروز مشکل بتواند به سرعت آن را رفع کرده و مشکلات احتمالی را حل کند، اما عده‌ای دیگر از نمایندگان با یک نگاه سیاسی و جناحی، مانع از انجام این کار شدند و با حذف بخشی از بودجه کل کشور، زمینه را برای بروز مشکل در صنعت مهم برق فراهم کردند.

وی تصریح کرد: ناگفته پیداست که تداوم این رویه ناخوشایند، نه به نفع کشور عزیز اسلامی مان است و نه به سود نظام مقدس جمهوری اسلامی. از آنجا که مجلس شورای اسلامی، قوه سرنوشت ساز و تصمیم‌گیرکشور است، لذا باید در تصمیم‌گیری‌های خود از مسایل سیاسی و جناحی پرهیز کند و تنها صلاح کشور و نظام را در نظر داشته باشد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی، باید به دولت اعتماد کنیم تا با اختیار بیشتری برای رسیدگی به مسایل اجرایی کشور، به ویژه در مناطق محروم و مستضعف گام بردارد.

نماینده مردم کهکیلویه و بهمئی خاطرنشان کرد: اگر مجلس شورای اسلامی نسبت به دولت محترم بی‌اعتماد باشد و اختیارات لازم و کافی را در زمینه‌های مالی و اعتباری و... در اختیار دولتمردان نگذارد، بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های عمرانی و اجرایی در گوشه گوشه کشور متوقف می‌ماند و در نهایت، این اقتصاد کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از این موضوع ضربه می‌خورد.

  • کد خبر : 23643
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار