خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/04 - 09:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کوهکن خبر داد؛

نکونام، گزینه هیئت رئیسه برای ریاست کمیسیون اصل 90

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از انتخاب و معرفی "محمد ابراهیم نکونام" به عنوان تنها گزینه ریاست کمیسیون اصل 90 از سوی اعضای این هیئت در جلسه علنی این هفته مجلس خبر داد.


"محسن کوهکن‎ریزی" در گفت‏وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در رابطه با انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود در جلسه هیئت رئیسه مجلس، گفت: امسال دو نفر برای ریاست کمیسیون اصل نود، نامزد شدند و در نهایت اعضای هیئت رئیسه به "محمدابراهیم نکونام" رئیس فعلی این کمیسیون، رأی مثبت دادند و قرار است، ایشان را در هفته جاری برای رأی گیری به مجلس معرفی شود تا نمایندگان این موضوع را در جلسه علنی این هفته مجلس بررسی کنند.



نماینده مردم لنجان در مجلس، افزود: روز دقیق انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس، به برنامه هفتگی مجلس وابسته است و هنوز نمی‏توان زمان دقیق را مشخص کرد.



وی در رابطه با انتخابات سال گذشته کمیسیون اصل 90، خاطرنشان کرد: اعضای هیئت رئیسه در سال گذشته به این جمع بندی رسید که ریاست کمیسیون‏ها را به صورت سالانه انتخاب کنند، بر همین اساس در سال گذشته نیز "محمد ابراهیم نکونام" و"حسین اسلامی" برای ریاست کمیسیون اصل 90 نامزد شده بودند، اما  اسلامی در نهایت از این رقابت انصراف داد.



 



فردا روز رأی اعتماد به وزیر راه و شهرسازی



عضو هیئت رئیسه مجلس در رابطه با رأی اعتماد وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: رأی اعتماد به وزیر راه و شهرسازی در دستور کار فردا-4 تیر- جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.



براساس ماده 32 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به منظور سامان دادن و کارآمد سازی مجلس و نمایندگان، خصوصاً نسبت به طرز کار قوای مجریه و قضائیه و مجلس مبتنی بر اصول متعدد قانون اساسی بالاخص اصل نودم(90)، کمیسیونی به نام اصل نودم(90) قانون اساسی تشکیل می‌گردد تا طبق قوانین مصوب مربوط به خود اداره و انجام وظیفه نماید. اعضاءاین کمیسیون به شرح ذیل است:



1-از هرکمیسیون تخصصی یک‌نفر با معرفی کمیسیون مربوطه.



2-هشت(8) نفر ازنمایندگان که توسط رؤسای شعب و هیأت رئیسه به عنواناعضاء ثابت انتخاب می‌شوند.



همچنین براساس تبصره 1 ماده 32 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون با پیشنهاد هیأت رئیسه مجلس از بین اعضاء ثابت کمیسیون و با رأی مجلس انتخاب می شود.



به مجوب تبصره 2 این ماده آئین نامه نیز اعضاء ثابت کمیسیون نباید عضو کمیسیونهای تخصصی مجلس باشند.

  • کد خبر : 52092
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار