خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/04 - 18:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
تذکر کمیسیون اصل نود به دولت برای تشکیل وزارت ورزش

نکونام: وزارت ورزش تشکیل نشود، گزارش کمیسیون در صحن علنی قرائت می‌شود

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی پرونده وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون متبوعش، گفت: کمیسیون اصل نود تخطی دولت از قانون را به او تذکر خواهد داد و در صورت عدم توجه دولت، گزارش کمیسیون در این باره در صحن علنی قرائت خواهد شد.


"محمد ابراهیم نکونام" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)،با بیان اینکه در جلسه امروز عصر - یکشنبه 4 اردیبهشت - کمیسیون اصل نود پرونده وزارت ورزش و جوانان و تاخیر دولت در تشکیل این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: به دنبال نامه‌ای که رییس مجلس به مسئولان قوه قضائیه درباره تاخیر دولت در تشکیل وزارت ورزش و جوانان نوشتند، شکوائیه‌ای نیز به کمیسیون اصل نود نوشته و خواستار آن شدند که این موضوع  از سوی کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.



نماینده گلپایگان در مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز مقرر شد که کمیسیون در وهله  اول تخطی دولت از قانون را به او تذکر دهد و اگر دولت به این موضوع توجهی نکرد گزارش کمیسیون اصل نود در صحن علنی قرائت خواهد شد.



پس از آنکه مجلس شورای اسلامی در روز 12 دی ماه سال گذشته قانون "تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان" را تصویب کرد و شورای نگهبان در 29 دی ماه 1389، با اعلام عدم مغایرت آن با شرع و قانون و اساسی، این مصوبه را نهایی کرد، "علی لاریجانی" رییس قوه مقننه جمهوری اسلامی در روز بعد یعنی 30 دی 1389 آن را به عنوان قانون رسمی کشور و در اجرای اصل 123 قانون اساسی برای اجرا به رییس جمهور ابلاغ کرد.



با وجود آنکه فرصت قانونی رییس جمهور برای تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان و معرفی وزیر مربوطه رو به پایان است اما تاکنون هیچ گونه اقدامی از جانب هیئت دولت برای عملیاتی شدن این مصوبه مجلس صورت نگرفته است.

  • کد خبر : 44659
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار