خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/21 - 17:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

نهادیه شدن پژوهش عامل توسعه یافتگی کشورهاست

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نهادینه شدن بحث تحقیقات در اداره‌ها یا وزارتخانه‌ها موجب شکوفایی صنعت، اقتصاد خواهد شد.

"محمدرضا شعبانی" در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت بودجه بخش تحقیقات اظهار داشت: بررسی های علمی بیانگر این موضوع است که توسعه یافتگی کشورها از توجه داشتن به بخش پژوهش حاصل شده است.
وی خاطرنشان کرد: امروزه کشورهای صنعتی و پیشرفته با تخصیص بودجه های عظیم به بخش پژوهش راه شناخت استعدادها و توسعه کشورشان را هموار کرده اند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تحقیقات در برنامه سوم و چهارم  توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: در برنامه سوم و چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مجلس مقرر کرده بود دولت یک درصد از تولید ناخالص ملی را به امر پژوهش دستگاه ها و وزارتخانه ها اختصاص دهد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی ها بیانگر این است در طول سال های برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تنها حدود 50 تا 65 صدم درصد از این بودجه تحقق یافته است.
عضو کمیسیون آموزش  و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مجلس در بودجه سال 1389 نیز به میزان یک هزار و 200 میلیارد تومان باید به امر پژوهش اختصاص می داد، اما ما شاهد این هستیم که دستگاه ها و وزارتخانه ها کمترین توجه را  به امر تحقیقات داشته اند.

  • کد خبر : 35541
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار