خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/09 - 16:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی,کمیسیون ها
جوکار در تشریح نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

نمایندگان هیات مدیران شرکت دولتی از داوطلب شدن نمایندگی مجلس محرومند

رییس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس گفت: در جلسه کمیسیون استفساریه بند 25 ماده 32 قانون انتخابات مجلس در خصوص استعفای اشخاصی که به نمایندگی از طرف اشخاص حقوقی، اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت های دولتی و یا وابسته به دولت هستند، مورد موافقت قرار گرفت.

محمدصالح جوکار رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: طرح استفساریه ای توسط تعدادی از نمایندگان طراحی شده بود و این طرح به هیات رییسه مجلس ارجاع شد و هیات رییسه طرح را به این کمیسیون ارجاع دادکه دستور کار امروز کمیسیون قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این استفساریه آمده است که ایا حکم مقرر در بند 25 ماده 32 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل اشخاصی که به نمایندگی از طرف اشخاص حقوقی، اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت های دولتی و یا وابسته به دولت هستند، می شود یا خیر که در جلسه کمیسیون بعد از استماع نظرات نمایندگان، کارشناسان مرکز پژوهش ها، وزارت کشور و شورای نگهبان مقرر گردید که مشمول این بند شده و باید برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا بدهند.

جوکار ادامه داد: همچنین در خصوص جز 25 بند الف و جز 11بند ب ماده 32 نیز که آیا شامل اعضای علی البدل می شود یا خیر نیز نظرات نمایندگان، کارشناسان مرکز پژوهش ها، وزارت کشور و شورای نگهبان گرفته شد و مقرر شد که  این افراد نیز باید برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا بدهند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یادآورشد: این استفساریه با رای نمایندگان  نظر مثبت گرفت و به صحن علنی فرستاده شد تا در جلسات آینده مورد بررسی صحن قرار گیرد./

پایان پیام

 

 

 

 

  • کد خبر : 377754
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار