خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/24 - 19:37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با وجود جلسه 4 ساعته نجار با اعضای کمیسیون فرهنگی:

نمایندگان همچنان نسبت به طرح عفاف و حجاب ابهام دارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جلسه ۴ساعته کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر کشور در مورد نحوه اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور،خاطرنشان کرد: با وجود گزارشات و توضیحات وزیر کشور و برخی از معاونانشان به دلیل وجود ابهام، مقرر شد جلسه دیگری نیز پیرامون این موضوع تشکیل شود.


"ستار هدایت‌خواه" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، با اشاره به جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس که امروز- سه شنبه ۲۴خرداد - با حضور "مصطفی محمد نجار" وزیر کشوربرگزار شد، گفت: وزیر کشور و معاونان ایشان به سوالات تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی در مورد نحوه اجرای طرح عفاف و حجاب پاسخ دادند.



نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس ادامه داد: البته در این جلسه آقای مطهری نسبت به پاسخ وزیر کشور قانع نشد و قرار شد طی جلسه دیگری بیشتر در این زمینه بحث و بررسی شود.



وی با اشاره به پاسخ وزیر کشور در مورد وضعیت عفاف و حجاب در کشور، گفت: در حال حاضر عده‌ای حریم اخلاقی جامعه را به راحتی نقض می‌کنند و وزارت کشور در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای دارد.



هدایت‌خواه ادامه داد: وزیر کشور در ادامه به تطبیق همه کار‌ها براساس نظر ولی فقیه تاکید داشت و به استناد آیه قرآن که یکی از وظایف حاکمان جامعه اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر قلمداد می‌کند، اذعان داشت که تاکنون در این زمینه بسیار کوتاهی شده است.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: وزیر کشور همچنین درج برخی اخبار را اشاعه فحشا دانست و در مورد حضور جوانان در برخی گروه‌ها با توجه به حساسیت نمایندگان مجلس در این زمینه در مورد شرایط موجود ابراز نگرانی کرد.



این نماینده مجلس در ادامه افزود: وزیر کشور طی گزارشی اعلام کرد که ستاد صیانت در سال ۸۷ تشکیل شده و وزارت کشور به عنوان هماهنگ کننده دستگاه‌های فرهنگی کشور انجام وظیفه می کند.



وی ادامه داد: وزیر کشور برای اجرایی شدن منشور تدوین شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب از دو سیاست اعمال شده در این زمینه یاد کرد، اول سیاست فرهنگی و کار ایجابی برای آن گروهی که در اثر غفلت بدحجابی را دنبال می‌کنند و دیگری سیاست برخورد با هنجارشکنان که با نیت مغرضانه و سازمان یافته اقدام به ترویج بی‌بند وباری در جامعه می‌کنند.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: وزیر کشور در مورد سیاست اول به تشکیل کمیته‌هایی شامل آموزش، فرهنگ، هنر، رسانه، مد و لباس تاکید داشت تا با این کمیته‌ها اقدامات لازم در این زمینه انجام شود، ضمن اینکه دستگاه‌هایی که در این زمینه اهمال کاری کرده‌اند را هم معرفی خواهند کرد.



هدایت‌خواه در مورد بخش دوم این جلسه افزود: در این بخش وزیر کشور به برخورد سلبی با افرادی که عامدانه حریم شکنی می‌کنند اشاره کرد و تاکید داشت که با کمک قوه قضاییه با این افراد به شدت برخورد خواهد شد و طبق گزارش ناجا برخورد با این افراد ۱۰درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: طی این جلسه معاونان وزیر کشور هم گزارش‌هایی را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کردند. برای نمونه قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی طی گزارشی به جستجوی علت بدحجابی و هنجار شکنی اشاره داشت که در قانون ضعف‌هایی وجود دارد که بار مالی عظیم اجرای آن دیده نشده است ضمن اینکه برخورد دستگاه قضایی در این زمینه قاطع نیست و پس از بازداشت افراد خاطی توسط نیروی انتظامی، دستگاه قضایی آن‌ها را‌‌ رها می‌کند.



نماینده مردم بویر احمد و دنا در مورد نحوه اجرای طرح امنیت اجتماعی در کشور گفت: در این طرح برخورد با بدحجابی زنان در دستور کار قرار گرفته و برای ارشاد این افراد از روان‌شناسان و مشاوران استفاده می‌شود و برای پوشش هم الگو سازی در نظر گرفته شده که در کمیته مد و لباس دنبال خواهد شد.



به گفته هدایت‌خواه در ادامه این جلسه استاندار تهران هم به همکاری استانداری با وزارت کشور اذعان داشت واعلام آمادگی کرده است که با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه هماهنگ و همسو حرکت کند.



هدایت خواه خاطرنشان کرد: از آنجایی که "علی مطهری" یکی از سوال کنندگان از وزیر کشور از پاسخ‌های ارائه شده قانع نشد، قرار براین گذاشته شد که در جلسه‌ای دیگر با حضور همه نهاد‌های دولتی این سوال مطرح شده و ابهامات مرتفع گردد.



این نماینده مجلس پیشنهاد کرد: نشست‌های دیگری در همین رابطه در کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور مسئولان سایر نها دهای فرهنگی برگزار شود.

  • کد خبر : 51153
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار