خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/11/11 - 16:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پاسخ دولتی ها نمایندگان ملت را قانع نکرد؛

نمایندگان دولت:شیب قیمت های تند نیست/نمایندگان:توضیحات شما غیر قابل قبول است

سئوال‌کنندگان از رئیس جمهوری از پاسخ‌های نمایندگان وی درباره عدم اجرای صحیح قانون هدفمندی و سهم تولید در این قانون قانع نشدند.


سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خانه ملت، در تشریح مباحث مطرح شده در نشست امروز (سه‌شنبه 11 بهمن) کمیسیون اقتصادی، با بیان اینکه موضع سئوال از رئیس جمهوری مطرح بود، افزود: آقای مصباحی‌مقدم به نمایندگی از سئوال‌کنندگان، سئوال را مطرح کرد و بحث در این مورد بود که چرا دولت به قانون هدفمندی یارانه‌ها را که مجلس تصویب کرد عمل نکرد و آن را با شیب تندتری اجرا کرد.



نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پاسخ‌های نمایندگان دولت به این سئوال‌ها، بیان کرد: محمدرضا فرزین سخنگوی طرح تحول اقتصادی نیز توضیح داد که از اول بحث ما این بود که این قانون را در سه یا دو مرحله اجرا کنیم و اینکه هر چه دیرتر و با مراحل بیشتری اجرا شود، شوک به مردم وارد خواهد شد.



این عضو کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌ها، تصریح کرد: درباره قیمت‌ حامل‌های انرژی نیز، شیب را تند ندانسته و اظهار کردند که شیب قیمت‌ها ملایم است، از سوی دیگر درباره قیمت گازوئیل هم همین اعتقاد را داشتند.



دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، در تشریح توضیح نمایندگان دولت درباره بحث عدم پرداخت یارانه تولید، گفت: آنها اعلام کردند که ما یارانه تولید را در غالب گازوییل با قیمت لیتری 350 ارائه کردیم و این همان یارانه تولید، کشاورزی، صنعت و حمل و نقل است که پرداخت کردیم.



موسوی‌لارگانی تاکید کرد: این اظهارات غیر قابل قبولی است، در واقع اصلا قرار نبوده قیمت گازوئیل 350 تومان باشد که 200 تومان را دولت از مردم نگیرد.



به گفته این نماینده اصولگرای مجلس هشتم، توضیحاتی را هم آقای میرتاج‌الدینی دادند؛ اما در مجموع سئوال‌کنندگان و همینطور آقای مصباحی‌مقدم به صراحت اعلام کردند از صحبت‌های مطرح شده قانع نشدند، بنابراین این مباحث در سایر کمیسیون‌های دیگر نیز جمع‌بندی و پس از آن به صحن علنی مجلس ارجاع داده می‌شود که شخص رئیس جمهوری باید به آن پاسخ دهد.



در این نشست محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری، فاطمه‌ بداغی معاون حقوقی و برخی از مدیران کل و معاون حقوقی وزیر نفت حضور داشتند.



علی مطهری، مصطفی رضاحسینی‌قطب‌آبادی، عبدالجبار کرمی از دیگر سئوال‌کنندگانی بودند که در نشست امروز حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 68009
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار