خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/26 - 19:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
زمانی خبر داد:

نمایندگان از پاسخ وزیر ارتباطات قانع نشدند

**سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از حضور 3وزیر رفاه و تامین اجتماعی، مسکن و ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد و افزود: توضیحات وزیر ارتباطات در خصوص علت عدم اجرای قانون ‌بیمه کارگزاران مخابرات روستایی، قانع کننده نبود.

"سیدجواد زمانی" با بیان این مطلب که کمیسیون جلسه پر کاری را پشت سر گذاشت، گفت: یکی از مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد در ارتباط با علت عدم اجرای قانون ‌بیمه کارگزاران مخابرات روستایی بود که توضیحات وزیر ارتباطات در این رابطه قانع کننده نبود و مقرر شد تا آخر این هفته فرصت اجرای این قانون را دارند.

نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور تاکید کرد: اگر این فرصت یک هفته‌ای را از دست بدهند طبق آیین‌نامه داخلی، وزیر و همه کسانی که در عدم اجرای این قانون مقصر هستند به عنوان مسببان این اتفاق به مجلس معرفی خواهند شد.

 

تشکیل کارگروه برای رسیدگی به بیمه کارگران ساختمانی

قانون ساخت و ساز و بیمه کارگران ساختمانی که توسط کارفرمایان صورت می‌گرفت، 35 درصد افزایش پیدا کرده که افزایش چشمگیری داشته است. این موضوع، مسئله مهم دیگری بود که در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی این کمیسیون در این رابطه نیز گفت: قانون ساخت و ساز و بیمه کارگران ساختمانی مشکلات زیادی را برای کارفرمایان و کارگران ساختمانی در سراسر کشور به وجود آورده است.

زمانی در ادامه افزود: در حال حاضر طبق قانون، کارفرمایان یک میلیون و 200 هزار تومان بابت بیمه کارگران خود باید بپردازند، که این رقم اختلاف 35 درصدی با گذشته دارد. در گذشته نام این بیمه، بیمه حوادث بوده که به با تصویب مجلس به "بیمه اجتماعی" تغییر نام داده است.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، قانون بیمه کارگران ساختمانی، قانونی است که می‌تواند کارگران را به آینده و سرنوشتشان امیدوار سازد. اما افزایش مبلغ این بیمه مشکلات زیادی را می‌تواند به وجود بیاورد.

وی به حضور وزیر رفاه، وزیر مسکن، نمایندگان اتحادیه‌های کارفرمایان و کارگران ساختمانی و مسئولان شهرداری اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های به عمل توسط اعضای حاضر در کمیسیون قرار شد کارگروهی متشکل از نمایندگان اعضای جلسه امروز، آیین‌نامه را طوری اصلاح و اجرا کنند که قانون معطل نماند و از طرف دیگر به مردم نیز فشاری وارد نشود.

وی یادآور شد: در گذشته قرار بود بیمه کارگران ساختمانی از صفر تا 4 درصد افزایش پیدا کند در صورتی که در حال حاضر این مبلغ را با افزایش 4 درصد می‌گیرند. در صورتی  که این ارقام باید با توجه به ارزش مناطق تغییر پیدا کند.

نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور، اظهار امیدواری کرد که با پیدا کردن یک راه حل مناسب، می‌توان هم قانون را اجرا کرد و هم به اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمک کرد.

  • کد خبر : 25169
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار