خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/18 - 14:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
قنبری:

نظارت وظیفه قانونی نمایندگان است

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظارت، وظیفه قانونی نمایندگان است و هر کس از قانون تخطی کند از او توضیح می خواهیم.

"داریوش قنبری" با اشاره به اظهارات رییس سابق صندوق تامین اجتماعی مبنی بر مخالف5ت عده‌ای از نمایندگان مجلس با خواسته‌های رییس جمهور و متهم کردن آنها به همراهی با فتنه‌گران به خبرگزاری خانه ملت گفت: این گفته‌ها جای تعجب دارد که با چه جراتی نسبت به نمایندگان مردم مطرح شده است؛ چرا که فتنه‌گری را آنهایی انجام می‌دهند که به قانون عمل نمی‌کنند.

وی توضیح داد: عملکرد وی در صندوق تامین اجتماعی نگرانی‌هایی برای نمایندگان ایجاد کرده بود. وی با بیان اینکه ایشان ابزارهای نظارتی نمایندگان را محدود کرده بودند باید توضیح دهند که چرا عملکردشان در این سازمان باعث این همه نگرانی شده است.

به گفته قنبری نمایندگان مجلس با توجه به دغدغه‌هایی که داشتند تحقیق و تفحص از صندوق تامین اجتماعی را مطرح کردند و ایشان هم قول‌هایی دادند، ولی رویه همکاری مثبتی با مجلس نداشتند؛ چون به نظر می‌رسید خیلی نیاز نمی‌دیدند که به مراجع قانونی پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: صندوق تامین اجتماعی متعلق به کارگران و زحمت کشان و این کشور است، ولی این در حالی است که رئیس پیشین این صندوق خود را در برابر پرسش‌های نمایندگان ملت پاسخگو نمی‌دید.

وی تاکید کرد: نمایندگان با کسی عهد اخوت نمی‌بندند و مجلس نظارت بر دستگاه‌ها را وظیفه قانونی خود می‌داند و انتظار می‌رود سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این راستا با مجلس همکاری داشته باشند.

به گفته قنبری وقتی چنین دستگاهی با این همه امکانات نتواند وضعیت رفاهی خوبی برای افراد زیر پوشش خود ایجاد کند باید مورد سوال قرار بگیرد، نه آنکه زمینه‌ای فراهم شود برای دولتی شدن بیشتر این صندوق.

  • کد خبر : 24419
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار