خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/21 - 15:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

نظارت مجلس بر آزمون آموزش و پرورش بیشتر شود

**سعدالله نصیری معتقد است که وزارت آموزش و پرورش باید اول استخدام نیروهای حق‌التدریسی را در اولویت قرار دهد و سپس به فکر استخدام نیروهای جدید باشد. وی تاکید دارد مجلس در نظارت بر نحوه برگزاری این آزمون‌ها ناموفق بوده است.

 "سعدالله نصیری" عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم زنجان و طارم در گفت وگو با نشریه مردم نو به واکاوی دلایل تحصن های مکرر معلمان در روبری مجلس پرداخته است:

آیا شما هم معتقد هستید که مجلس باید به نحوه برگزاری آزمون‌ها نظارت کند؟

ما نمایندگان همواره از سوی مردم خصوصاً در این موارد به صورت گسترده مورد سؤال قرار می‌گیریم و باید پاسخگوی مردم باشیم چراکه به عنوان نمایندگان مردم خدمت می‌کنیم. به نظر من نظارت عملی نمایندگان بر این آزمونها الزامی است.

با توجه به اینکه از آموزش و پرورش درخواست داشتید که راه‌های قانونی برای نظارت مجلس و نهادهای آموزشی ذی‌ربط را فراهم کند، به چه دلیل آموزش و پرورش درخواست مجلس را جدی نگرفته است؟

من فقط می‌توانم در رابطه با سؤال شما به آموزش و پرورش و تمام ارگانهایی که قصد برگزاری هر آزمونی دارند توصیه کنم که اجازه بدهند کمیسیون آموزش بر نحوه عملکرد آنها نظارت کافی و عیان داشته باشد تا مردم هم با اعتماد بیشتری در این آزمون‌ها شرکت کنند.  در رابطه با سؤال شما هم نمی‌توان به سادگی قضاوت کرد. نمی‌توانم بگویم که چرا آموزش و پرورش نگذاشت که نمایندگان نظارت دقیق داشته باشند. اگر مجلس تقاضا دارد که بر چگونگی برگزاری آزمون‌ها نظارت داشته باشد امری عادی است و این تقاضای مجلس از باب کمک و همکاری هر چه بیشتر با برگزارکنندگان است.

آقای نصیری، به نظر شما آزمون استخدامی آموزش وپرورش مورد قبول است؟

یقیناً قابل قبول است. وزارت آموزش و پرورش این آزمون را قانونی برگزار کرده و ایرادی بر آن وارد نیست. تنها گله‌ای است که چرا آزمون استخدامی را بدون نظارت نمایندگان انجام داده‌اند. این خواسته بدان معنا نیست که آزمون درست برگزار نشده است. برداشت من این است که این آزمون مشکل آزمون دستیاری را نداشته است و این از موارد مثبت برگزاری آزمون است.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش از جمله آزمونهایی است که تعداد بسیاری شرکت‌کننده و متقاضی دارد. چگونه می‌توان بر سلامت این آزمون صحه گذاشت؟

همانطور که ابتدا گفتم اگر نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات بر چگونگی برگزاری آزمون و نظارت دقیق برآن اصرار دارند به خاطر پیشگیری از بسیاری شکیات و شبهاتی است که امکان دارد به وجود آید و طبیعی هم هست. با توجه به اینکه این آزمون 600 هزار شرکت‌کننده داشت و تنها 40 هزار نفر از این افراد واجد شرایط برای استخدام می‌شوند از جمله آزمونهایی خواهد بود که در آن حرفها و حدیثهای بسیار به وجود می‌آید و و درصد ناراضیان آن بالا خواهد بود.  ما همه تلاش خود را به کار می‌گیریم که این فضا را از بین ببریم و اعتماد شرکت کنندگان را جلب کنیم که متأسفانه وزارت آموزش و پرورش از آن جلو‌گیری کرد.

  • کد خبر : 27209
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار