خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/13 - 10:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
هشدار شهریاری نسبت به مهاجرت روستائیان به شهرها:

نصف جمعیت بجنورد روستائیان حاشیه‌نشین هستند

**عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روستانشینان مشکلات زیادی دارند نسبت به مهاجرت روستائیان به شهرها هشدار داد و گفت: در حال حاضر 48 درصد جمعیت شهر بجنورد را روستائیانی تشکیل می دهند که به این شهر پناه آورده اند.

"محمدمهدی شهریاری" نماینده بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه و سملقان در گفت وگو با نشریه ارمغان گفت: روستانشینان این روزها  غالباً توانایی حل مشکلاتشان را ندارند از همین رو به امید دستیابی به زندگی بهتر روانه حاشیه شهرها می‌شوند.

وی افزود: بیش از 50 درصد مردم استان خراسان شمالی روستایی‌اند و شغل اصلی‌شان کشاورزی است، طبق آمارهای منتشر شده 45درصد جمعیت این استان شهرنشین هستند.

به گفته این نماینده مجلس، روستاییانی که به دلیل بروز مشکلات مختلف کاشانه‌شان را ترک می‌کنند در سکونت‌گاه‌های غیررسمی حاشیه شهر بجنورد ساکن می‌شوند و در حال حاضر 48درصد جمعیت شهر بجنورد را روستاییانی تشکیل می‌دهند که به این شهر پناه آورده‌اند.

شهریاری در پاسخ به این سوال ‌که عمده‌ترین مشکلات روستاییان کدام است گفت:‌مشکلات روستاییان به بخش‌های متفاوتی تقسیم می‌شود، که شامل کمبود آب آشامیدنی، راه روستایی، عدم دسترسی به پزشک و حتی نبود مدرسه‌های راهنمایی و دبیرستان در روستاها را نیز دربرمی‌گیرد و هر کدام از روستاییان به یکی از این دلایل روستا را ترک می‌کنند، تا آنجا که بیم آن می‌رود که بسیاری از روستاها خالی از سکنه شده و تخریب شوند.

  • کد خبر : 28702
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار