خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/18 - 12:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
هفته جاری در کمیسیون کشاورزی برگزار می‌شود:

نشستی برای حل مشکل خرید گندم تضمینی در سال آینده

**عضو کمیسیون کشاورزی از برگزاری جلسه‌ای میان اعضای کارگروه کشاورزی این کمیسیون و نمایندگان دولت برای برنامه‌ریزی خرید گندم تضمینی در سال آینده خبر داد.

"محمد علی دلاور" نماینده درگز و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم حل مشکلات مربوط به خرید گندم کشاورزان، از برگزاری نشستی میان اعضای کارگروه کشاورزی این کمیسیون با معاون وزیر بازرگانی و رییس شرکت تعاون روستایی، خبر داد.

نماینده مردم درگز با اشاره به اهمیت این نشست، گفت: در این جلسه در مورد اصلاح وضعیت خرید تضمینی برای سال آینده بحث و گفتگو خواهد شد تا معلوم شود وزارت بازرگانی که متصدی خرید گندم کشاورزان است چه برنامه‌ای برای خرید این محصول بعد از اجرای قانون هدفمندی در سال آینده دارد.

دلاور با اشاره به تلاش کمیسیون کشاورزی جهت احیای نقش شرکت تعاون روستایی در امر خرید گندم از کشاورزان، تصریح کرد: یکی از اهداف این جلسه احیای نقش تعاونی‌های روستایی در امر خرید گندم کشاورزان خواهد بود، چراکه این تعاونی‌ها هم امکانات بیشتری برای خرید دارند و هم با ورود مجدد اینها به چرخه خرید بسیاری از هزینه‌های حمل و نقل کاسته خواهد شد.

وی همچنین افزود: سابق بر این تعاون روستایی مباشر سازمان غله در امر خرید گندم بوده است که متاسفانه چند سالی است این نقش از تعاون روستایی گرفته شده و این موضوع به کمک سلف خرها و دلال‌ها آمده است تا در جریاان خرید گندم به حق کشاورزان اجحاف کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی همچنین با تاکید بر لزوم حل مشکلات کشاورزان به خصوص در زمینه خرید محصولات آنان، گفت: گندم کالایی استراتژیک برای کشور ما محسوب می‌شود که نباید اجازه بدهیم مشکلات مدیریتی و اشتباهات سیستم اجرایی خللی در تولید آن وارد کند.

 موضوع خرید گندم تضمینی، یکی از موضوعات اصلی مورد انتقاد به مدیریت وزارت بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری بود به گونه ای که این موضوع یکی از اصلی ترین محورهای استیضاح وزیر کشاورزی را تشکیل می‌داد.

  • کد خبر : 29081
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار