خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/01 - 17:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در راستای مقابله با تحریم‌ها صورت می‌گیرد:

نشست کمیسیون صنایع با وزرای اقتصاد، صنایع و بازرگانی

**نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای صنایع، اقتصاد و بازرگانی به‌همراه رئیس کل بانک مرکزی در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون خبر داد و گفت: شنیدن برنامه این وزرا برای مقابله با تحریم‌ها موضوع اصلی نشست فرداست.

"احمد مهدوی ابهری" نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست فردای این کمیسیون با تعدادی از وزرا در مورد مقابله با تحریم‌های غرب علیه ایران، گفت: در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون، وزرایی که تاثیر اصلی تحریم‌ها در حوزه فعالیت آنان قرار دارد دعوت شده‌اند تا تدابیر و برنامه‌های خود برای مقابله با تحریم‌ها را برای مجلس تشریح کنند.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس با تاکید بر اینکه باید برنامه مشخص و مدونی برای مقابله با تحریم‌ها داشته باشیم، گفت: وزرای اقتصاد، صنایع و بازرگانی را به کمیسیون صنایع و معادن دعوت کرده ایم تا در مورد برنامه های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت خود برای مقابله با تحریم‌ها توضیح دهند تا روند مقابله با این تحریم‌ها مشخص‌تر شود و بدانیم آیا برنامه هماهنگی برای ایستادن در مقابل تحریم‌ها وجود دارد.

مهدوی با اشاره به اینکه موضوع خاص این نشست در مورد صنعت و معدن خواهد بود، گفت: برای مقابله با تحریم‌ها و آثار آن در بخش صنعت و معدن باید تدبیر اساسی صورت گیرد و هماهنگی لازم بین وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت صنایع و بازرگانی وجود داشته باشد.

وی همچنین افزود: بین وزارت صنایع و وزارت بازرگانی که مکمل یکدیگر هستند، باید هماهنگی بالایی وجود داشته باشد تا از واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود جلوگیری به عمل بیاید؛ چرا که واردات بی رویه در شرایط تحریم باعث خروج ارز از کشور می‌شود و اجازه نمی‌دهد ارز موجود را به سمت تولید و ارتقای صنعت پیش ببریم.

  • کد خبر : 25730
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار