خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/06 - 15:57
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم فردوس، بشرویه و سرایان:

نخبه واقعی هر جاکه باشد برای وطن کار می‌کند

**نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: نخبه واقعی که دل در گرو وطن و انقلاب و اسلام دارد هر جا که باشد به نفع کشور خود کار می‌کند.

"محمد کریم عابدی"، درباره صحبت‌های رئیس‌جمهور در جمع مردم یزد مبنی بر ضرورت توجه به مواردی چون کار، همدلی و پایمردی و غیره برای توسعه کشور و نیز عوامل مهاجرت نخبگان به روزنامه «آوا» خراسان جنوبی گفت: خیلی از آقایانی که نخبه هستند با اهداف بلندمدت به کشورهای خارجی می‌روند و البته آنجا هم به نفع کشور خود کار می‌کنند. اما خیلی از نخبگان هم هستند که خود را در داخل کشور وقف می‌کنند و همه دوره‌ها را در داخل کشور می‌گذرانند و علاقه‌ای به رفتن خارج از کشور ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اهیم تحصیل در مدارج عالیه افزود: دوره دکترا به نوعی تولید فکر است. وقتی کسی به خارج می‌رود مجبور است که این تولید فکر را برای خارجی‌ها انجام دهد اما وقتی در داخل باشیم می‌توانیم حلقه‌های گمشده علمی را در داخل کشور برای وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف تعریف کنیم و پس از آن حتی در این زمینه می‌توانیم به کشورهای خارجی کمک کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عدالت محوری یا توسعه عدالت محور به عنوان یکی از اهداف بلند مدت اصولگرایی و دموکراسی تاکید کرد: برای پیمودن راه دموکراسی اسلامی راهی جز توسعه عدالت محور نداریم. البته توسعه عدالت محور نیز در رضایتمندی مردم و توده‌های مردم است. امروز اگر عادلانه نگاه کنیم، می‌بینیم که گوشه و کنار کشور تبدیل به کارگاه عمرانی و پروژه‌های کشاورزی و صنعتی شده است.

عابدی با اشاره به طرح‌های آمایش در کشور تاکید کرد: امروز در طرح آمایش حدود 800 کارخانه مهم تعریف شده که در سراسر کشور تقسیم می‌شوند. قبلا این طور نبود. فقط چند شهرستان برخوردار محسوب می‌شدند و بقیه محروم بودند. امروز این امر با توازن جبران می‌شود و با تقسیم کارخانه‌ها و صنایع این امر برطرف شده است. از همین رو فرهیختگان داخل کشور باید با هم دست به دست بدهند و با ساختارنویسی که یکی از هنرهای مدیریتی است سند توسعه شهرستان‌ها را قوی و متقن مطابق با چشم‌انداز ایران 1404 و برنامه‌های پنج‌ساله تدوین کنند.

وی درباره مراحل بررسی و تصویب و ابلاغ سند توسعه شهرها گفت: پس از تصویب سند شهرستان، باید سند استان تدوین شود. البته این امر در استان خراسان جنوبی انجام شده است. هرچند ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که با بررسی‌ها برطرف می‌شوند. در حوزه انتخابیه ما نیز که شهرستان‌های بشرویه، فردوس و سرایان هستند اسناد توسعه در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شده‌اند. البته سند توسعه اشتغال استان هنوز تصویب نشده و به دانشگاه بیرجند و صاحب‌نظران و فرهیختگان استان ماموریت داده شده تا این سند را در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و غیره تنظیم کنند.

 عابدی به عنوان نماینده ناظر در شورای اشتغال استان در ادامه یادآور شد: باید این برنامه‌ها توسط فرهیختگان و نخبگان تنظیم شود تا در نهایت سند توسعه و پیشرفت استان خراسان جنوبی به تصویب شورای عالی برنامه‌ریزی استان با حضور مجمع نمایندگان و دیگر مسئولان برسد. پس از تصویب این سند استاندار هم آن را امضا می‌کند تا سند به معاونت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شود. در آنجا نیز اساتید فن این سند را بررسی کنند و پس از برطرف کردن ایرادهای احتمالی و تخمین بودجه مورد نیاز در هیأت دولت مطرح می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ دوباره این سند به استان پس از طی مراحل الزامی گفت: تا کنون چنین مواردی را در اداره کشور نداشته‌ایم و کشور به اصطلاح به صورت هیاتی اداره شده است، اما در دولت‌های نهم و دهم، دولت دیگر فقط برای تهران نیست. دولت الان به استان‌ها می‌رود.

نماینده مردم فردوس، بشرویه و سرایان در پایان تاکید کرد: همه فرهیختگانی که دل در گرو پیشرفت کشور خود و ملت دارند باید تلاش کنند تا ما باید جزو کشورهای پیشرو باشیم. البته با توسعه‌ای که در حال ایجاد شدن است ما باید در سال 1404 کشور اول منطقه باشیم. در این زمینه ما راه مستحکم و روشنی در پیش داریم و با توجه به جوان بودن کشور همه باید تابع قانون باشیم و از آن پیروی کنیم. همه در برابر قدرت یکی هستیم و مجلس، دولت و قوه قضاییه باید جلو افرادی را که سو استفاده می‌کنند، بگیرد تا کشور بتواند توسعه عدالت‌محورانه و واقعی خود را شاهد باشد.

  • کد خبر : 36585
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار