خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/04/06 - 17:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
زارع‌زاده مهریزی تشریح کرد:

نحوه نظارت کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس بر وزارت کشور

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکز اصلی این کمیسیون بر وظایف و اختیارات مربوط به وزارت کشور در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی است.


دخیل عباس زارع زاده مهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره جزئیات جلسه امروز (سه‌شنبه 6 تیر) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: در این جلسه که با حضور معاون اجتماعی وزیر کشور برگزار شد، نمایندگان درباره وظایف و محدوده  اختیارات کمیسیون بحث و تبادل نظر کردند.



نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و بهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ تاکید اعضا بر این بود که نخست باید چارچوب نظارتی کمیسیون مشخص شود بنابراین مقرر شد که کمیسیون بر تمام وظایف وزارت کشور اعم از وظایف سیاسی-امنیتی، شوراها و شهرداری‌ها، ثبت احوال و همچنین مسائل ورزشی نظارت کند.



وی ادامه داد:‌ مسئولان وزارت کشور نیز آمادگی خود را برای همکاری با کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس در تمام زمینه‌ها اعلام کردند؛ البته درباره مسائل مربوط به شهرداری‌ها مقرر شد که مسائل مربوط به پروژه‌های عمرانی در کمیسیون عمران بررسی شود.



نماینده اصولگرای مجلس نهم تصریح کرد: کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس با برگزاری جلسات فوق‌العاده، هر چه سریعتر چارچوب‌های کاری کمیسیون را مشخص می‌کند.



وی با تاکید بر اینکه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مسائل مربوط به استانداری‌ها را نظر دارد، ‌تصریح کرد: در صورت لزوم از اعضای شورای عالی استان‌ها نیز برای شرکت در جلسات دعوت می‌کنیم اما هم اکنون تمرکز اصلی کمیسیون بر وزارت کشور است.



سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یادآور شد: دستور دوم جلسه نیز مربوط به لوایح اعاده شده از سوی شورای نگهبان بود که چگونگی رسیدگی به آنها مشخص شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 77451
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار