خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/26 - 11:41
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

نباید به بهانه احداث طرح‌های عمرانی به محیط زیست لطمه زد

**نماینده مردم شهرستان‌های فامنین و همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لطمه زدن به محیط زیست به بهانه احداث طرح‌های عمرانی کار درستی نیست.

سیدمحمد کاظم حجازی با اشاره به نشست کارکنان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان به روزنامه «همدان پیام»  گفت: باید نسبت به حفظ و نگهداری محیط زیست در همدان حساسیت بیشتری نشان داد.

وی اضافه کرد: باید از آسیب و لطمه وارد کردن به این محیط‌ها که بر اساس مطالعات علمی سال‌ها زمان برای پیدایش آنها لازم است جلوگیری به عمل آورد.

نماینده همدان در خانه ملت اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های فراوان و کمبود امکانات در مجموعه محیط زیست همدان اقدامات بسیار خوب و ویژه‌ای در حال انجام است.

وی از کارکنان این اداره خواست با ارائه نقطه‌نظرات کارشناسی در زمینه طرح‌ها و لایحه‌ها موجود در این بخش سهم بیشتری در تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

حجازی در ادامه به بیان تفاوت نگاه در دو نظام دینی و غیردینی به افراد جامعه پرداخت و گفت: نظام‌های دینی به اشخاص به ‌عنوان ابزار و کالا نگاه نکرده و برای تمامی مردم جایگاه و شخصیت قائل است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با ذکر اینکه وجدان افراد در نظام دینی حاکم بر اعمال اوست افزود: این موضوع چیزی متفاوت از انجام کار در حیطه محیط‌هایی است که اشخاص به صورت ماشینی عمل می‌کنند.

وی اظهار داشت: همه در عناوین مختلف در سلسله مراتب نظام دینی به‌دنبال انجام وظیفه هستند و امتیاز این عناوین به وجدان کاری لحاظ‌شده در آن است.

 نماینده مردم شهرستان‌های فامنین و همدان در مجلس شورای اسلامی با مطلوب ارزیابی کردن روند اجرای طرح مسکن مهر در این استان گفت: دولت عدالت‌محور به تعهدات خود در بخش مسکن مهر جامه عمل می‌پوشاند.

 سیدمحمد کاظم حجازی در حاشیه بازدید از طرح‌های مسکن مهر همدان گفت: روند اجرایی این طرح ملی در استان همدان برخلاف وضعیت گذشته بسیار مطلوب و ملموس است و این امر موجب افزایش رضایت عمومی از دولتمردان شده است. وی اضافه کرد: با سیاستگذاری‌های مناسب دولت و مجلس روند احداث مسکن مهر به سمت خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان بانک مسکن تعامل مطلوبی برای اجرایی شدن تعهدات در بخش مسکن داشته‌اند اظهار داشت: متولیان بخش مسکن برای عملی کردن شعار دولت عدالت‌محور گام‌های اساسی برداشته که احداث 10هزار واحد مسکن مهر در شهرستان همدان خود گویا و تصدیق‌کننده این موضوع است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: نمایندگان مجلس نیز در بعد قانونگذاری و همچنین با نشست‌های متوالی و مستمر با وزیر مسکن و مدیران بانک‌های عامل تدابیر مناسبی برای رفع مشکل مسکن مردم اتخاذ کرده‌اند.

وی گفت: در این نشست‌ها علاوه بر ارزیابی روند پیشرفت طرح‌های مسکن مهر، اختصاص تسهیلات کافی برای پپیشبرد و شتاب دادن به روند اجرایی طرح‌ها نیز مورد تأکید و بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های فامنین و همدان در مجلس تأکید کرد: پیش‌بینی و پیگیری نیازهای جنبی طرح مسکن مهر نیز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حجازی گفت: مطالبات و نیازهای ساکنان در مسکن مهر باید به‌خوبی مطالعه و از هم‌‌اکنون برای رفع آنها اقدام شود. وی اظهار داشت: شرکت‌های خدمات‌رسان، دستگاه‌های خدماتی و آموزشی نیز باید هرکدام به حسب تعهدات خود و بر اساس استانداردهای مورد نیاز و متناسب با میزان جمعیت در هر منطقه اقدامات لازم را انجام دهند تا همزمان با پیشرفت طرح‌ها در بعد عمرانی این بعد کار نیز با جدیت تمام بدان پرداخته شود.

حجازی گفت: مناطق مستقر مسکن مهر حکم یک محله را دارد که برای حیات آن نیازهای فرهنگی، رفاهی خدماتی، آموزشی و درمانی از هم‌اکنون باید شکل پذیرد و معاونت‌های مرتبط در سازمان مسکن و شهر‌سازی پیگیر تحقق این قسم از کار باشند. همچنین مدیران اجرایی استان هم با نظارت و پیگیری این موضوع باید تلاش کنند همزمان با افتتاح و تحویل پروژه‌های مسکن دیگر نیازهای این مناطق نیز آماده بهره‌برداری گردد.

  • کد خبر : 35801
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار