خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/10 - 19:47
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

نارضایتی نمایندگان بوشهر از اجرا نشدن مصوبات سفرهای استانی

**استان بوشهر از جمله استان‌هایی است که نمایندگان آن در مجلس شورای اسلامی یکصدا از روند اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور گله‌مند هستند. آنها معتقدند مصوبات اجرایی نشده است.

نمایندگان این استان ارزیابی خود را از روند اجرای مصوبات سفرهای استانی در گفت و گو با نشریه نصیر بوشهر  بیان کردند.

 

ایوب پاپری‌مقدم: مصوبات سفرهای استانی، اجرایی نشده است

نماینده مردم دشتستان با اشاره به نزدیک بودن دور جدید سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: مصوبات مربوط به دور دوم سفرهای استانی بالغ‌بر 59 میلیارد تومان اعتبار بود که حتی یک‌ریال آن اجرایی نشده است و من این گلایه‌مندی را از دولت دارم.

نماینده مردم دشستان در توضیح مواردی که در حوزه انتخابی خود مردم با آن مشکل دارند به کمبود اعتبارات بیمارستان‌های برازجان و بوشهر اشاره کرد.

وی همچنین گفت: پروژه زیرگذر برازجان به بوشهر نیز با کمبود اعتبار مواجه است و پیمانکاران طلب خود را دریافت نکرده‌اند.

پاپری‌مقدم افزود: یکی از مسائل مهم این منطقه خشکسالی است که مردم به خاطر آن ضررهای زیادی را متحمل شده‌اند اما هیچ‌سیاست جبرانی برای کمک به مردم زیان‌دیده اتخاذ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر خشکسالی، بخشی از کشاورزان نیز محصولات خود را به دلیل بارش تگرگ از دست داده‌اند.

وی افزود: دامداران این منطقه نیز به علت خشکسالی برای تأمین علوفه مشکل دارند و با ضرردهی مواجه شده‌اند به طوری که بسیاری از آنها نتوانسته‌اند بدهی وام‌های خود را پرداخت‌ کنند و هیچ حمایتی هم از آنها نشده است.

 

میگلی‌نژاد: روند اجرایی مصوبات دوردوم سفرهای استانی بسیار ضعیف بوده

میگلی‌نژاد نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از نحوه اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی گفت: روند اجرایی مصوبات استانی نه تنها در حوزه انتخابی من بلکه در کل استان بسیار ضعیف بوده و در شرایطی که نزدیک به دو سال از سفر رئیس‌جمهور به استان می‌گذرد، طرح‌ها با تأخیر بسیاری در حال انجام است.

میگلی‌نژاد از راه‌آهن بوشهر- شیراز، بزرگراه بوشهر - دیر به عسلویه و همچنین تعهدات مربوط به تأسیس پارک علم و فناوری استان بوشهر که قرار بود بالغ بر 1300میلیارد تومان برای آن هزینه شود، به عنوان چند نمونه از مهمترین مصوبات سفر استانی یاد کرد که هنوز اجرایی نشده است.

غلامعلی میگلی‌نژاد گفت: مهمترین مشکل مردم استان عدم اجرای مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به بوشهر است.

وی افزود: دولت اجرای این مصوبات را به عهده وزارت نفت گذاشته ولی وزارت نفت می‌گوید دیوان محاسبات اجازه نمی‌دهد خارج از چارچوب قانونی بودجه‌ای را مصرف کنیم و به دلیل همین محدودیت‌های قانونی امکان این مصوبات برای وزارت نفت وجود ندارد.

به گفته نماینده مردم بوشهر مردم این استان از اجرا نشدن مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهوری بسیار گله‌مندند و به نظر می‌رسد وقتی مصوبه‌ای از سوی دولت مطرح می‌شود، باید اعتبارش هم پیش‌بینی شود. هرچند مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری اجرا شده، ولی مهمترین مصوبات دور دوم این سفر هنوز به پایان نرسیده؛ مصوباتی همچون راه‌آهن بوشهر و شیراز که تنها درصد جزئی از آن ساخته شده است.

میگلی‌نژاد درباره دیگر مصوبات دور دوم سفر دولت ادامه داد: تعهدات دولت درباره ایاب و ذهاب بین خارک و بوشهر هنوز اجرایی نشده و مردم هنوز منتظر عمل به تعهدات دولت در ساخت پتروشیمی و دانشگاه بین‌المللی بوشهر هستند که بیش از هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

جلالیان: مصوبات استانی در حد کاغذ باقی‌مانده است

جلالیان با اشاره به نزدیک بودن دور جدید سفرهای استانی گفت: مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان بوشهر بسیار وزین و گرانقیمت بودند اما در حد کاغذ باقی‌مانده است.

نماینده دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد چند مصوبه سؤال‌هایی را نیز از هیأت دولت مطرح کردیم که امیدواریم در چند ماه پیش‌رو ترتیب اثر داده شود.

وی به چند نمونه از مهمترین مصوبات اجرا نشده اشاره کرد و گفت: به مسئله آب شهرستان جم و کوثر رسیدگی نشده و اجرای طرح آبخیزداری به خصوص در شهرستان جم که در صورت اجرایی شدن 4 شهرستان دیگر را پوشش می‌داد، با سرمایه حدود 30میلیارد تومان، نیز عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: یک بیمارستان در عسلویه با پیشرفت 80درصدی به حال خود رها شده و عملیات اجرایی آن ماه‌هاست بدون هیچ دلیلی متوقف شده که از وزیر بهداشت در این خصوص در کمیسیون جواب خواستیم که قول شروع مجدد ساخت بیمارستان را داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح بیمارستان شهرستان دیر نیز جزو مصوبات مهمی بوده که اجرایی نشده است.

  • کد خبر : 23739
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار