خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/19 - 11:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

موفقیت سیاست خارجی کشور در گرو دیپلماسی پارلمانی فعال است

**نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دیپلماسی پارلمانی آن محدودیت‌های دیپلماسی دولتی را ندارد، خاطرنشان کرد: برای تکمیل دیپلماسی دولتی، قطعا دیپلماسی پارلمانی ضرورت دارد.

"حسین ابراهیمی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص تاثیر دیپلماسی پارلمانی بر پیشبرد سیاست‌های کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: دیپلماسی پارلمانی خوبی‌اش در این است که بازخواست از آنها نمی‌شود و در هیچ محفلی نمی‌توانند بگویند که ایران چنین گفت و چنین کرد، چون نماینده یعنی مردم.

نماینده بیرجند و درمیان با اعلام اینکه دولت برای دیپلماسی محدودیت‌هایی دارد، اما نمایندگان این محدودیت را ندارند، خاطرنشان کرد: درسطح دنیا پذیرفته شده که مردم آزادند، حرف بزنند؛ اما دیپلماسی دولتی در چارچوب پروتکل‌های خاص حرکت می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی ویژگی دیگر دیپلماسی پارلمانی را مشورت زیاد عنوان کرد و افزود: وقتی یک نماینده‌ای می‌خواهد کار دیپلماسی پارلمانی کند، حداقل در یک کمیسیون 20- 30 نفر هستند که با مشورت هم یک سیاستی را تدوین می‌کنند تا یک یا دو نفر از طرف آنها رفته و به گفت‌وگو با مقامات دیگر کشورها بپردازد در حالیکه در دیپلماسی دولتی این امکان وجود ندارد.

ابراهیمی با اظهار اینکه در دیپلماسی پارلمانی اصولا فرهیختگانی وجود دارند که یک وزیر نمی‌تواند این مجموعه را دور هم جمع کند، خاطرنشان ساخت: خاصیت دیگر دیپلماسی پارلمانی این است که در همه جای دنیا می توانند فعال باشند، بدون اینکه بازخواست شوند.

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی دیپلماسی پارلمانی فعال را برای موفقیت در سیاست خارجی کشور بسیار ضروری دانست چراکه برای تکمیل دیپلماسی دولتی، قطعا دیپلماسی پارلمانی ضرورت دارد.

  • کد خبر : 29154
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار