خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/24 - 17:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
امینی: هنوز علت نهایی حادثه پالایشگاه آبادان مشخص نیست

موج دامنه‌دار اما و اگرها درباره علل انفجار پالایشگاه آبادان

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که ایمنی تأسیسات نفتی و گازی در سال جهاد اقتصادی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تحقق توسعه اقتصادی است، گفت: هنوز علت اصلی و دقیق حادثه پالایشگاه آبادان مشخص نشده است.


"جهانبخش امینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) افزود: در نشست امروز کمیسیون انرژی که با حضور علیرضا ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و جمعی از مدیران این شرکت برگزار شد، بررسی علت‌های حادثه پالایشگاه آبادان در دستور کار قرار گرفت.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اظهار نظرهای مختلف نمایندگان مجلس و گزارش‌هایی که گروه تحقیقاتی کمیسیون انرژی با حضور در محل حادثه ارائه کردند، علت‌های مختلفی برای بروز این حادثه در روز افتتاح آن اعلام شده است.



وی ادامه داد: هنوز علت نهایی انفجار پالایشگاه آبادان مشخص نیست و دولت، پیش‌بینی برخی مدیران درباره وقوع این حادثه پیش از افتتاح را به صورت جدی نپذیرفته است.



وی با بیان این که تحقیق و علت یابی متخصصان کمیسیون انرژی درباره حادثه پالایشگاه آبادان کماکان ادامه دارد، توضیح داد: این کمیسیون در نظر دارد تا با تعریف و تبیین برخی مؤلفه‌ها، از دامنه دار شدن حوادثی همچون انفجار این پالایشگاه جلوگیری شود.



عضو کمیسیون انرژی مجلس، استانداردسازی تجهیزات فنی، نظارت دقیق و اصولی و همچنین ارتقای سطوح مدیریتی تأسیسات حوزه انرژی را از مهم‌ترین شاخصه‌های تضمین ایمنی تأسیسات نفت و گاز کشور برشمرد.

  • کد خبر : 51139
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار