خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/13 - 18:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون تلفیق خبر داد:

مواد اختلافی مهمترین موضوع امروز کمیسیون تلفیق

**کمیسیون تلفیق امروز بعد از چند هفته تعطیلی، بررسی برنامه پنجم توسعه را از سر گرفت. مهمترین موضوع نشست امروز این کمیسیون به بحث درباره تغییر مواد مورد اختلاف میان مجلس و دولت اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، اعضای کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه امروز بعد از گذشت 20 روز از بازپس گرفته شدن نامه استرداد لایحه برنامه پنجم توسعه از سوی رییس جمهور، جلسات این کمیسیون را برای بررسی مواد باقیمانده از برنامه پنجم و اصلاح مواد اختلافی میان مجلس و دولت از سر گرفتند.

در این راستا "علی بنایی" عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به از سرگرفته شدن جلسات کمیسیون تلفیق، گفت: در جلسه امروز حاصل جمع مباحث انجام گرفته میان نمایندگان مجلس و دولت در مورد موارد اختلافی برنامه پنجم مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و مطالب فراوانی از سوی اعضای کمیسیون در مورد آن مطرح شد.

نماینده قم همچنین افزود: در جلسه امروز قرار شد با تغییر یک تبصره از بند 6 آیین نامه داخلی کمیسییون تلفیق که به ما اجازه تجدید نظر در مصوبات قبلی را می دهد، اقدام به تجدید نظر در مورد مواد اختلافی میان مجلس و دولت کنیم.

بنایی با بیان این مطلب که امکان تغییر در مواد مورد اختلاف تنها در صورت تغییر این تبصره امکان پذیر خواهد بود، از تقسیم مواد باقیمانده برنامه به سه گروه الف، ب و ج خبر داد و گفت: مواد گروه الف و ب موادی هستند که در مورد آنها اختلافی میان مجلس و دولت وجود ندارد و مواد گروه ج نیز موارد اختلاف میان مجلس و دولت است که تغییر و بررسی آنها مستلزم تغییر آیین نامه است.

عضو کمیسیون تلفیق همچنین از بررسی چند ماده از برنامه پنجم در جلسه امروز خبر داد و گفت: در جلسه امروز چند ماده نیز مورد تصویب قرار گرفت که یکی از آنها به افزایش اعتبارات لازم جهت آموزش یک و نیم میلیون نفر از سوی بسیج در طول برنامه پنجم مربوط است.

  • کد خبر : 28765
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار