خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/11 - 09:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
احمد مهدوی نماینده ابهر و خرمدره اعلام کرد

مهم‌ترین مصوبات کمیسیون صنایع و معادن در 6 ماه گذشته

**تصویب گزارش تفحص از شرکت مخابرات، تشکیل شورای عالی معادن و تصویب طرح تشکیل دو وزارتخانه «حمل و نقل و ارتباطات» و«صنایع و تجارت» از مهم‌ترین مصوبان کمیسیون صنایع و معادن در 6 ماه گذشته بود.

"احمد مهدوی" نماینده ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: همچنین اعضای این کمیسیون از شهرک‌های صنعتی رشت و انزلی بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون معادن در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار داشت، گفت: ماده 12 لایحه اصلاح قانون معادن که درباره تشکیل شورای عالی معادن بود به تصویب اعضای کمیسیون رسید که با تصویب ماده 12 لایحه اصلاح قانون معادن، از این پس شورای عالی معادن با 9 عضو تشکیل خواهدشد.

مهدوی تصریح کرد: در شورای عالی معادن، نماینده مجلس به عنوان عضو شورا دیده نشده است.

نماینده ابهر و خرمدره با بیان اینکه در جلسه قبل از تعطیلات مجلس 4 ماده لایحه اصلاح قانون معادن در کمیسیون بررسی و تصویب شده است، افزود: نمایندگان از ماده 5 تا ماده 12 لایحه را مورد بررسی قرار دادند.

مهدوی درباره تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات گفت: عملکرد شرکت مخابرات در ارتباط با برنامه چهارم توسعه، قیمت خدمات مخابراتی و صنعت راهبردی از جمله موضوعاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: ایجاد فضا و بستر مناسب برای رقابت پذیری و افزایش بهره وری، برآورد بدهی‌های شرکت قبل و بعد از خصوصی‌سازی و ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، اعمال حاکمیت دولت، قرارداد پیمانکاران طرح‌های توسعه ای، سایت‌های شرکت ارتباطات سیار، اپراتور اول، دوم و سوم و تعرفه‌ها و بررسی مالی از دیگر موضوعات اصلی است که باید به آن پرداخته شود.

مهدوی یادآور شد: در مرداد ماه امسال اعضای کمیسیون صنایع و معادن درباره ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن، بازرگانی و سازمان صنایع دستی و روستایی و ایجاد یک وزارتخانه جدید که همه این مسئولیت‌ها را عهده‌دار شود، با عنوان وزارت صنایع و تجارت به نتیجه رسیدند.

وی درباره موافقت اعضای این کمیسیون با ادغام وزارتخانه‌های ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و راه و ترابری و تشکیل وزارتخانه جدیدی با نام حمل و نقل و ارتباطات اعلام کرد: این دو طرح در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسید.

  • کد خبر : 28548
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار