خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/18 - 19:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حیدری خبر داد:

مهلت یک هفته‌ای وزیر آموزش و پرورش برای رسیدگی به وضعیت متقاضیان کاردانی به کارشناسی

**سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت:یک هفته به وزیر آموزش و پرورش فرصت داده شد تا به مسئله دانشجویان کاردانی به کارشناسی رسیدگی کند.

"نورالله حیدری‌دستنایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، اظهار کرد: عملکرد آموزش و پرورش درباره پذیرش دانشجو از مقاطع دیپلم به کاردانی در مراکز فنی و حرفه‌ای قابل قبول بود و در واقع قانون به طور کامل اجرا شده بود و ما دغدغه‌ای در این رابطه نداریم.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس، افزود: در بحث پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی به کارشناسی؛ اما بر اساس ظرفیت سال گذشته انجام نشده است و آنها از تحصیل در نوبت روزانه منع و به نوبت شبانه فرستاده شده‌اند که کمیسیون نیز نسبت به این اقدام انتقاد شدیدی داشت.

وی با تاکید بر اینکه یک هفته به وزیر آموزش و پرورش فرصت داده شد، گفت: این فرصت یک هفته‌ای به این منظور است که هر تعداد دانشجوی کاردانی به کارشناسی در کشور وجود دارد که به دلیل تاخیر وزارت آموزش و پرورش مجبور به تحصیل در نوبت شبانه شده‌اند، به حالت اولیه خود بازگردند و به نوعی بازنگری در نحوه تحصیل آنها صورت بگیرد.

حیدری به دیگر دستور کار کمیسیون آموزش اشاره کرد و افزود: پیش‌نویس طرحی تحت عنوان افزایش بهره‌وری در دانشگاه‌ها که البته به صورت مکتوب نبود، تهیه شد و کمیسیون برای این طرح از واحدهای پژوهشی وزارت نفت و جهاد دانشگاهی و همچنین مرکز پژوهش‌ها دعوت کرده بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طرح تقویت رابطه بین صنعت و دانشگاه  بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته ،گفت: مقرر شد حداکثر در 2 یا سه هفته دیگر پیش‌نویس طرح برای جمع‌آوری امضا و در مرحله بعد تقدیم آن به هیات رییسه و در نهایت ارائه به صحن، آماده شود.

  • کد خبر : 29126
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار