خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1392/07/07 - 18:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد/

مهلت دوهفته‌ای شرکت گاز برای پرداخت سهم آموزش و پرورش/ تخصیص سهم مدارس به یارانه‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مهلت دو هفته‌ای کمیسیون متبوعش به شرکت گاز برای پرداخت 200 میلیارد سهم خانوارها در تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی خبر داد.


عبدالوحید فیاضی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با یادآوری موضوعات مورد بحث در کمیسیون متبوع خود گفت: امروز (7 مهرماه) معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، نماینده‌ای از دیوان محاسبات، رئیس سازمان نوسازی مدارس و مسئولان شرکت گاز در کمیسیون حضور داشتند.



نماینده مردم محمود‌آباد و نور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بند سوم بودجه ردیفی تحت عنوان اخذ 100 ریال از مشترکین گاز برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی آمده است، تصریح کرد: در بند مذکور مقرر شد از محل افزایش هزینه گاز 100 ریال برای تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی استفاده شود که یک رقمی در حدود 200 میلیارد تومان خواهد شد که متاسفانه این رقم یعنی سهم آموزش و پرورش تاکنون پرداخت نشده است.



این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از عدم پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل افزایش هزینه گاز مشترکین یادآور شد: در سال گذشته مدارس بسیاری در کشور با مشکلات زیادی در زمینه نداشتن سیستم گرمایشی مناسب مواجه شدند که این نقص هنوز در نتیجه نرسیدن اعتبارات هم به مدارس ما وارد است.



وی ادامه داد: البته 200 میلیارد تومان از محل افزایش هزینه گاز تاکنون از مشترکین گاز دریافت شده اما به حساب خزانه واریز شده و خزانه نیز برای مصارف هدفمندی آن را به خرج رسانده است.



این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: شرکت گاز معتقد است پولی از خزانه وصول نکرده که بخواهد به وزارت آموزش و پرورش بپردازد و این مبالغ در خزانه بابت هدفمندی یارانه‌ها تانون صرف شده که باید به شرکت گاز برگشت داده شده تا این شرکت بتواند آن را به آموزش و پرورش برای سهم تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی بپردازد.



نماینده مردم محمود‌آباد و نور در مجلس نهم با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات به وزارت نفت، دیوان محاسبات و همچنین شرکت گاز مکاتبه کرده و به آن‌ها فرصت دو هفته برای پرداخت سهم آموزش و پرورش داده است، افزود: اگر در این دو هفته سهم آموزش پرورش از تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی پرداخت نشود مراحل قانون اعم از سؤال از وزیر در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.



وی با یادآوری دستور کار دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: بررسی کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده امروز در کمیسیون انجام شد اما رای‌گیری درباره آن به هفته آینده موکول شد.



فیاضی از دستور کار دیگر کمیسیون متبوع خود به خانه ملت گفت: از سهمی که در بودجه مقرر شده بود بابت خرید هر نخ سیگار برای ایجاد فضای ورزشی و آموزشی به آموزش و پرورش و همچنین ایجاد فضای فرهنگی در دانشگاه‌ها واریز شود نیز متاسفانه ریالی پرداخت نشده است.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: این بودجه تعیین شده در حال حاضر در خزانه دولت قرار دارد و دولت موظف است این سهم را به آموزش و پرورش بپردازد در همین راستا کمیسیون مذکور مقرر کرده تا ظرف مدت دوهفته‌ بودجه فضای ورزشی و آموزشی تعیین تکلیف شود.



پایان پیام

  • کد خبر : 111760
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار