خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/04 - 10:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
شاپور پولادی:

مهار آبها، ریشه اشتغال​زایی استان ایلام است

**نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در مهار آب‌ها و بخش مستعد کشاورزی استان سرمایه‌گذاری مناسب صورت گیرد، بخش اعظم مشکلات اشتغال تولیدات استان برطرف خواهد شد.

"شاپور پولادی" در گفت و گو با هفته نامه طنین در رابطه با مهار آبها در استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام دارای 15 رودخانه دائمی و بیش از 5/4 میلیارد متر مکعب آب سالانه می‌باشد که توزیع مناسب رودخانه‌ها در بین کلیه شهرستان ها باعث دسترسی آسان مردم استان به آب مورد نیاز خود شده است.

وی افزود: با توجه به آب موجود دراستان و ظرفیت حدود 280 هزار هکتار اراضی مستعد در بخش کشاورزی و وجود افراد متقاضی برای ایجاد اشتغال شرایط مطلوبی در ایلام فراهم شده است اما به دلیل جنگ تحمیلی و عواقب پس از آن امکان سرمایه‌گذاری دولتی در این زمینه کاهش یافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث مهار آب‌ها در استان ایلام، خاطرنشان کرد: اقدامات زیادی در رابطه با مهار آب‌ها صورت گرفته است که می‌بایست تا پایان سال 91 پروژه مهار آب در مناطق مرزی تعیین‌تکلیف شود که در صورت عدم تحقق این پروژه حق‌آبه از ایلام درمناطق مرزی گرفته می‌شود.

پولادی تصریح کرد: حدود 10 درصد از منابع آب استان بهره‌برداری شده است و طرح مبدل کردن اراضی کشاورزی دیم به کشاورزی آبی در دستور کار استان می‌باشد، زیرا نتیجه این کار باعث افزایش بهره‌برداری، افزایش درآمد و اشتغال‌زایی پایدار در استان می‌شود؛ همراهی دولت و وزاتخانه‌های مربوطه می‌تواند در زمینه سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری متناسب با ظرفیت موجود در ایلام به خصوص در اولویت اول در زمینه مهار آب نقش‌آفرینی در سطح کشور را به همراه داشته باشد.

پولادی با اشاره به مصوبات دولت در رابطه با مهار آبها در استان ایلام، یادآور شد: در راستای مهار آب‌های مشترک و بومی مصوباتی در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به ایلام، اتخاذ شد که متأسفانه این مصوبات محقق نشده است.

وی تاکید کرد: به طور حتم اگر در مهار آب‌ها و بخش مستعد کشاورزی استان سرمایه‌گذاری مناسب صورت گیرد، بخش اعظم مشکلات اشتغال تولیدات استان برطرف خواهد شد.

  • کد خبر : 23209
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار