خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/10/27 - 16:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پاپری مقدم در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون شورا‌ها:

منع فعالیت‌های تجاری از احزاب برداشته شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با بیان اینکه مواد ۴۸، ۵۰، ۵۱ و بخشی از ۵۲ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بررسی و به تصویب رسید، گفت: ‌ ماده ۴۹ این طرح حذف شد چون فعالیت‌های تجاری احزاب را منع می‌کرد.


ایوب پاپری مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره جزئیات جلسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، گفت: مواد ۴۸، ۵۰، ۵۱ و بخشی از ۵۲ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بررسی و به تصویب رسید که امید است کار رسیدگی به این طرح در جلسه آینده کمیسیون به پایان برسد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از میان ۵ ماده‌ای که امروز در کمیسیون به تصویب رسید ماده ۴۸ و ۵۲ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اهمیت بیشتری داشتند.

وی ادامه داد: براساس ماده ۴۸، دولت مجاز است که زیر نظر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کمک مالی به تشکل‌های سیاسی بدهد و یک ردیف مجزا در بودجه سنواتی برای این کار در نظر بگیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه ماده ۴۹ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی حذف شد، تصریح کرد: این ماده فعالیت‌های تجاری را برای احزاب و تشکل‌های سیاسی ممنوع می‌کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس ادامه داد: ماده ۵۲ مربوط به مقررات انتظامی احزاب و گروه‌های سیاسی است که در ۱۰ بند هرگونه فعالیت مغایر با شرع اسلام و منافع نظام جمهوری اسلامی، ارتباط مالی با بیگانگان، استفاده از نمایندگی‌های خارج از کشور و... را غیر مجاز می‌داند. /

پایان پیام

  • کد خبر : 67265
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار