خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/30 - 09:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اسماعیل کوثری:

منتظر گزارش مجمع تشخیص درخصوص لایحه جامع خدمات ایثارگران هستیم

**عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اصل کاری که مجلس در ارتباط با ایثارگران و جانبازان انجام داده است در لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گنجانده شده و امیدواریم سریع‌تر تصویب و ابلاغ شود.

"اسماعیل کوثری" نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدامات صورت گرفته توسط مجلس در ارتباط با جانبازان و ایثارگران گفت: اصل کاری که باید در ارتباط با این عزیزان انجام شود در لایحه جامع خدمات ایثارگران گنجانده شده است. ولی متاسفانه 2 سال و 2 ماه است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است.

وی با بیان این که پیگیری‌های زیادی از سوی مجلس صورت گرفته است، افزود: تا جایی که مطلع هستیم جلساتی هم در مجمع تشخیص گذاشته شده است اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است. به هر حال ما منتظر گزارش مجمع هستیم که اگر هر چه سریعتر اعلام شود می‌توانیم گام بلندی در جهت بهبود شرایط این قشر از جامعه برداریم.

کوثری تصریح کرد: بعضی از ماده‌ها و تبصره های در این لایحه که مصوب هم شده‌اند در حال حاضر هم عملیاتی شده است اما اگر این لایحه بیاید این اقدامات شکل قانونی پیدا خواهند کرد و زمانی که قانونی شود کار راحتتر انجام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین در ادامه به بررسی طرحی در کمیسیون اجتماعی در رابطه با ایثارگران اشاره کرد و گفت: این طرح هم در 26 ماده تنظیم شده است و به نوعی مکمل لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

ما امیدواریم این دو طرح هرچه سریع تر نهایی شده و به دولت ابلاغ شود.

این نماینده جانباز مجلس شورای اسلامی همچنین به طرح، دیگری در رابطه با جانبازان شیمیایی اشاره کرد و اظهار داشت: طرح دیگری هم در مجلس در حال نهایی شدن است و به شورای نگهبان ارسال شده است این طرح در ارتباط با جانبازان شیمیایی است که مدرک بالینی ندارند.

وی اظهار امیدواری کرد با این طرح ها گام بلند و جدی در راستای کمک به ایثارگران و جانبازان پرداخته شود.

  • کد خبر : 22732
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار