خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/26 - 11:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده خمینی شهر تأکید کرد

ممنوعیت اشتغال پزشکان دولتی در بخش خصوصی

**نماینده مردم خمینی‌شهر درباره مصوبه اخیر مجلس برای برنامه پنجم در ارتباط با ممنوعیت فعالیت پزشکان دارای قرارداد با بخش دولتی در بخش خصوصی گفت: نمایندگان حامی این که طرح از پزشکان عالی‌رتبه و مشهور هم به این موضوع اذعان داشتند که درست نیست بیماری توسط پزشک از بخش دولتی به بخش خصوصی معرفی شود و همین امر دغدغه بیماران را افزایش دهد.

سید محمد جواد ابطحی در گفت وگو با نسل فردا افزود: درباره راهکارهای دیده شده برای برطرف کردن مشکلات احتمالی پیش روی این مصوبه خاطرنشان کرد: دیده می‌شود که تعرفه‌های بخش دولتی کم است. در این ارتباط امیدواریم با توجه به مصوبه مجلس و اینکه سازمان نظام پزشکی نمی‌تواند تعرفه‌ها را تعیین کند، بتوانیم یک رابطه منطقی بین تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی برقرار کنیم. ضمن اینکه دولت هم مصمم است تعرفه‌های بخش پزشکی دولتی افزایش یابد. البته این طرح هنوز خام است و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

ابطحی درباره احتمال استعفای پزشکان از بخش دولتی و شروع به کار در بخش خصوصی پس از اجرایی شدن این قانون نیز تأکید کرد: تعهد پزشکان به نوعی است که نمی‌توانند از بخش دولتی استعفا داده و در بخش خصوصی مشغول به کار شوند. ضمن اینکه اعتقاد دارم جامعه پزشکی ما بسیار سالم است و اطبا نشان داده‌اند که همیشه همراه با مردم بوده‌اند. البته در همه اصناف افرادی وجود دارند که فقط به فکر سود خود هستند.

وی در ادامه افزود: خیلی از پزشکان نیز هستند که دوست دارند بخش دولتی فعال باشد. در این‌باره پزشکان معروفی هم داریم که اصلاً مطب ندارند. البته برای کنترل بروز احتمالی چنین مشکلاتی نیز راهکارهایی وجود دارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به ایجاد امکانات و در نظر گرفتن مشوق‌های بیشتر برای پزشکان شاغل در بخش دولتی گفت: ما باید پزشکان را در بخش‌های دولتی دلگرم کنیم تا احساس شکاف زیاد بین این دو بخش را نداشته باشند. من همیشه اشاره کرده‌ام که احساس بعضی از محرومیت‌ها یا شکاف‌های اقتصادی و طبقاتی تأثیری بیشتر از خود آن محرومیت دارند. ما می‌توانیم با اضافه کردن مزایایی به پزشکان کمک کنیم که برای کار در بخش دولتی تشویق شوند.

ابطحی یادآور شد: بیمارستان‌های دولتی ما باید بتوانند با بخش خصوصی رقابت کنند. حتی زمانی هم که حضرت امام (ره) در اوایل انقلاب به دلیل کسالت در بیمارستان بستری شدند اعلام کردند که همان امکاناتی که برای ایشان مهیا شده بود باید برای همه مردم مهیا شود.

 

  • کد خبر : 35803
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار