خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/09 - 14:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده الیگودرز با اشاره به آلودگی هوا در پایتخت و کلان‌شهرهای کشور:

مقصر سازمان حفاظت ازمحیط زیست نیست

**مجموعه‌ای دست به دست هم می‌دهند تا وضعیتی که شاهد آن هستیم به وجود بیاید، حالا شاید اینکه یک ارگان را مقصر اصلی این امر بدانیم کار خوب و پسندیده‌ای نباشد.

حجت‌الله رحمانی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب درباره آلودگی هوای تهران و کلانشهرهای دیگر و همچنین مسئول رسیدگی به بحث آلودگی هوا به بامداد لرستان گفت: اینکه بیاییم و بگوییم همه چیز بر عهده سازمان حفاظت از محیط زیست است، درست نیست. محیط زیست چه اقدامی باید انجام دهد وقتی که یک مجموعه در سالیان گذشته و حتی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در اطراف تهران یا شهرهای دیگر بنا شده و همه امکانات و منابع را هم در آنجا هزینه کرده‌اند. در تهران تلاش شده تا رفاهیات مردم بالا برود. ظرایف و زیبایی‌هایی را به وجود آورده و می‌آورند که موجب می‌شود مردم جذب این زیبایی‌‌ها شوند و مهاجرت کنند. آنها رفاه، آسایش و حتی کسب درآمد خود را در کلانشهرها می‌بینند.

وی در ادامه افزود: می‌بینیم که مردم مسکن، خودرو، امکانات و اشتغال لازم دارند. همچنین همه موارد هم در یک نقطه متمرکز شده و شهری مانند تهران درست می‌شود که حتی نفس کشیدن در آن سخت است. در چنین وضعیتی ما باید چه کسی را به عنوان مقصر معرفی کنیم؟ همه دست به دست هم داده‌اند و چنین بلایی را بر سر تهران و دیگر کلانشهرها آورده‌اند. وی درباره علت اصلی بروز چنین موردی تاکید کرد: تا صنایع و کارخانه‌ها هستند چنین آلودگی‌هایی هم وجود دارد. مگر این که پایتخت دیگری را ایجاد کنند. شما هر روز صبح که بیدار می‌شوید می‌بینید در تهران چه امکانات جدیدی ایجاد شده است. می‌توان چنین هزینه‌هایی را در شهرهای دیگر هم انجام داد تا مردمی که برای کسب رفاه و آسایش بیشتر دست به مهاجرت می‌زنند در همان شهر خودشان ساکن شوند تا ساکنان تهران و دیگر کلانشهرها هم با آسایش زندگی کنند. نماینده مردم الیگودرز به انتقال پایتخت سیاسی کشور نیز اشاره می‌کند که موجب نکات مثبت دیگری هم خواهد شد.

اما رحمانی درباره طرح انتقال کارکنان دولت از تهران به شهرهای دیگر، برخلاف قانون اساسی دانستن انتقال کارمندان از سوی رئیس دیوان عدالت اداری کشور و همچنین صحبت‌های معاون توسعه منابع نیروی انسانی رئیس‌جمهور مبنی بر استعفا، بازخرید یا انتقال کارمندان دولت گفت: البته فکر نمی‌کنم دولت برای این امر اجباری کرده باشد یا بخواهد با زور کارمندانی را به شهرهای دیگر منتقل کند.

وی در ادامه افزود: برای این موضوع یک‌سری امتیازاتی از سوی دولت اعلام شد. اعتقاد ما نیز بر این است آنهایی که درخواست انتقال داشته‌اند با رضایت این کار را انجام داده و منتقل شده و بالاخره دنبال مزایایی بوده‌اند.

وی درباره تحقق وعده‌های داده شده از سوی مسئولان مانند سازمان میراث فرهنگی یا دیگر نهادهای دولتی گفت: اگر وعده‌ای هم محقق نشده باشد، کارمندان طلب دارند. دولت که قصد ندارد سر کسی کلاه بگذارد. این جزو مطالبات کارمندان است و به قول معروف شاید دیر و زود داشته باشد اما سوخت و سوز ندارد. البته شایسته نظام و دولت اسلامی نیست که بخواهد با مردم برخلاف این موضوع رفتار کند و خلف وعده داشته باشد.

  • کد خبر : 32681
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار