خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/13 - 09:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کمیسیون امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای از وزارت خارجه خواستار شد:

مقابله به مثل با اقدام آمریکا علیه 8 مسئول ایرانی

**کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اقدام دولت آمریکا علیه هشت تن از مسئولان ایرانی، حرکتی علیه ملت ایران است.

به گزارش خانه ملت، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با صدور بیانیه‌ای اقدام دولت آمریکا علیه هشت تن از مسئولان کشورمان را محکوم کرد.

متن بیانیه کمیسیون به این شرح است:

اقدام دولت آمریکا در قبال هشت تن از مقامات جمهوری اسلامی ایران طبق مقررات بین‌المللی محکوم بوده و مجلس شورای اسلامی این اقدام را حرکتی علیه ملت ایران می‌داند.

حرکت فوق در شرایطی صورت می‌گیرد که مجموعه تحولات بعد از اشغالگری آمریکا در خاورمیانه شرایط ناگواری را به این منطقه تحمیل کرده است؛ واقعیتی که مردم مسلمان آن را بیش از پیش به سوء نیت مقامات آمریکایی در بحران سازی در منطقه آگاه ساخته است و این در حالی است که افکار عمومی دنیای اسلام و بویژه مسئولان و نخبگان منصف جهان به نقش مثبت ایران در تحولات مزبور اذعان دارند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد هستند که براساس تحلیل تاریخ مقاومت انقلاب اسلامی ایران در مقابل توطئه‌گران خارجی، هرگونه اقدام علیه دولت و مسئولان کشورمان با واکنش منسجم و متحد ملت و دولت ایران مواجه خواهد شد و اقدامات تحریمی اخیر نیز زمینه دیگری را برای وحدت مبتنی بر حقانیت ایرانیان فراهم خواهد آورد. لذا در شرایطی که در ایام سپری شده بعد از صدور قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد، ناکارآمدی این تحریم‌ها اثبات شده و به وژه دنیا در نیت بانیان آن دچار تردید جدی شده است، هدف دولت آمریکا زا اقدام اخیر،ر حفظ شرایط جنگ روانی علیه ملت ایران است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از دولت و بویژه وزارت امور خارجه می‌خواهد براساس اصل مقابله به مثل مورد تاکید در منشور ملل متحد و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی اقدام متقضی را جهت دفاع از شأن و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار داده و مجلس شورای اسلامی را از نتایج اقدامات صورت گرفته مطلع کند.

در عین حال مردم ایران و افکار عمومی دنیا را به تاریخ روابط خصمانه ایالات متحده آمریکا با ایران ارجاع می‌دهیم که در آن به میزان افزایش خصومت آمریکا و برخی دولت‌های غربی، وحدت ملی در ایران تقویت شده و ایرانیان تهدید تحریم را به فرصت‌های بزرگتری برای توسعه کشور تبدیل کرده‌اندو اکنون آنها با ایرانی مواجهند که با اقتدار در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دفاع از حقوق خود و دیگر ملت‌های دنیا خواهد ایستاد.

  • کد خبر : 28685
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار