خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/12 - 18:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس صورت گرفت؛

معارفه رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

**در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، 2 گزارش از برگزاری حج تمتع سال‌جاری و همچنین گزارشی از سوی رییس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به اعضای این کمیسیون ارائه شد.

"ستار هدایت‌خواه" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش و دعوت از دو میهمان به این کمیسیون، اظهار کرد: بر اساس گزارش "حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر" نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، حج امسال پرشورتر از سال‌های قبل بود و همایش‌هایی مانند منزلت زن با استقبال زیادی روبرو شده بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: دیدار با مسئولان سایر کشورها و انعقاد تفاهم‌نامه با آنها، برگزاری دعای پرشور کمیل و همکاری با صدا و سیما برای تهیه فیلم‌های مربوط به حج، از دیگر مباحث این گزارش بود.

نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس، با بیان اینکه مشکلاتی درباره زائران سوریه و عتبات عالیات نیز مطرح شد، گفت: نگرانی درمورد تبلیغ مسیحیت درباره زائرانی که به صورت آزاد به سوریه و لبنان سفر می‌کنند، وجود دارد که در رابطه با این موضوع نیز بحث‌هایی صورت گرفت.

به گفته هدایت‌خواه، بحث تاخیر در پروازهای هواپیمایی نیز از جمله مشکلاتی بود که مطرح شد و نمایندگان نیز نظرهای خود را بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، به معارفه و گزارش "محمدباقر خرمشاد" رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد و افزود: آقای خرمشاد گزارشی از برنامه‌های خود در بخش‌های فضاهای سایبری، نهضت ترجمه و رایزنی‌های فرهنگی ارائه کرد و نمایندگان نیز نظرهای خود را در این زمینه مطرح کردند.

هدایت‌خواه همچنین از حضور امروز اعضای کمیسیون فرهنگی در وزارت ارشاد و برای تماشای فیلمی که سه‌شنبه این هفته قرار است در معاونت سینمایی مورد بررسی قرار بگیرد، خبر داد. 

  • کد خبر : 34884
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار