خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/29 - 08:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جلالیان تاکید کرد:

مطالبات نمایندگان از وزیر کشاورزی همچنان پابرجاست

**نماینده مردم دیر، کنگان و جم گفت: استیضاح وزیر کشاورزی منتفی نشده است و مطالبات نمایندگان پابرجاست. هنوز این استیضاح تعیین تکلیف نشده است و موضوع به خاطر بررسی برنامه پنجم در مجلس به تعویق افتاد

عسکر جلالیان در گفت وگو با صدای بوشهر در خصوص موضوع استیضاح وزیر کشاورزی و مسائل مربوط با حوزه انتخابیه اش توضیحاتی ارائه داده است که در زیر می خوانیم. 

آخرین موضوعی که در حوزه انتخابیه پیگیر آن هستید، چیست؟

در حال‌حاضر موضوع بیمارستان عسلویه که بالغ بر 80درصد آن ساخته شده از اولویت‌های پیگیری‌ام است؛ تأمین اجتماعی موظف است کار ساخت این بیمارستان را به اتمام برساند اما متأسفانه از این مسئولیت‌ سر باز می‌زند و در هفته اخیر شاهد تحصن مردم عسلویه در اعتراض به کندی ساخت این بیمارستان بودیم.

 پیگیری‌های شما درخصوص این بیمارستان به کجا رسید؟

در این خصوص در این روزها جلسه‌ای با اعضای شورای شهر و سایر مدیران مربوطه عسلویه داشتم و جلسه‌ای نیز در تهران مقرر شده‌ است.

 تذکر شما به وزیر رفاه درخصوص این بیمارستان ترتیب اثر داده نشد؟

اینجانب در خصوص این بیمارستان از وزیر رفاه سؤال طرح کردم و ایشان قرار بود ظرف یک‌ماه کار اجرایی بیمارستان را شروع کند اما از آن زمان 3 ماه گذشته است و ترتیب اثری داده نشده است؛ در این خصوص مجددا با وزیر بهداشت مکاتبه انجام داده‌ام تا سؤالم مجددا در دستور کار مجلس قرار گیرد و حتی امکان دارد برای طرح این سؤال درخواست رأی‌گیری کنم چون با حجم بالای آلودگی‌های عسلویه باید هرچه زودتر این بیمارستان تأسیس شود تا به سلامت و بهداشت مردم رسیدگی شود.

 وضعیت صیادان ایرانی زندانی در قطر به کجا رسید؟

در قالب یک هیأت به ریاست دکتر رحیمی معاون رئیس‌جمهور در این خصوص سفری به قطر داشتیم و با نخست‌وزیر قطر مذاکره کردیم که طی این مذاکرات ایشان قول دادند که تعدادی از زندانیان تبرئه شده و آزاد شوند، آنهایی که 50درصد از زمان زندانی شدنشان گذشته است، مورد عفو قرار گیرند و مابقی طبق قانون انتقال محکومیت زندانیان بین کشورها به ایران بازگردانده شوند و دوران محکومیت خود را در کشور بگذرانند. بعد از این سفر نیز تماس‌ها و پیگیری‌هایی داشته‌ام. همچنین در این خصوص جلسه‌ای نیز با وزیر دادگستری داشتم و قرار است به زودی در رأس هیأتی مجدداً به قطر برویم و موضوع را پیگیری کنیم؛ چون به دور از شأن ایران است که محکومین آن در زندان کشورهای دیگر محاکمه شوند.

 با توجه به اینکه شما از طراحان استیضاح وزیر کشاورزی بوده‌اید، آیا خبر منتفی شدن این استیضاح صحت دارد؟

استیضاح وزیر کشاورزی منتفی نشده است و مطالبات نمایندگان پابرجاست. هنوز این استیضاح تعیین تکلیف نشده است و بحث به خاطر شروع بررسی برنامه پنجم جمع شد. با تمام شدن بررسی این برنامه با دعوت وزیر به کمیسیون مجدداً طرح مسئله می‌شود.

 با توجه به نزدیک بودن دور سوم سفرها، اولویت‌های پیگیری شما در این حوزه چیست؟

اولویت ما اجرایی شدن مصوبات دور دوم است. مصوباتی که در دور اول و دوم سفرها مصوب شد بسیار زیربنایی و پایه‌ای بود اما حجم زیادی از این مصوبات باقی‌مانده و مردم نگران هستند.

  • کد خبر : 33901
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار