خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/12 - 17:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نجف‌نژاد:

مصوبه مجلس امکان نظارت بیشتر بر دستگاه ورزش فراهم می‌کند

**رئیس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی، دلیل مخالفت فدراسیون‎های ورزشی با ایجاد وزارتخانه ورزش را عدم آگاهی و اشراف کامل آنها نسبت به این طرح دانست.

"مقداد نجف‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص مخالفت روسای 51 فدراسیون ورزشی نسبت به ادغام سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان، اظهار کرد: به عقیده من دلیل همه این مخالفت‌ها این است که مسئولان ورزش کشور به طور کامل در جریان این طرح نیستند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس، افزود: آنها تصور می‌کنند که قرار است در شکل اداره سازمان تربیت بدنی تغییری ایجاد شود؛ در صورتی که خللی در اداره این سازمان ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکید این طرح بر نظارت بیشتر بر این مجموعه است، گفت: این قانون در بسیاری از کشورهای دنیا که جایگاه خوبی نیز در ورزش دارند اجرا شده است و این قانون نیز در راستای نظارت بیشتر به تصویب رسید.

به گفته نجف‌نژاد، به طور قطع فدراسیون‌های در جریان تمام این طرح نیستند و البته هیچ‌کدام از این مخالفت‌ها نمی‌تواند تاثیری در رای مجلس داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت در جلسه علنی روز یکشنبه 12 دی ماه 89 جزئیات طرح تبدیل سازمان های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان را باررسی و با 157 رای موافق، 44 رای مخالف و 11 رای ممتنع تصویب کردند.

در ماده واحده این طرح آمده است از تاریخ تصویب این قانون سازمان های تربیت بدنی و ملی جوانان تبدیل می شود و اقدامات قانونی برای انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط به آن عمل می آید.

به موجب تبصره این طرح نیز هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه جویی در هزینه های جاری وزارت ورزش و جوانات تامین می گردد.

پیش از رای گیری برای این طرح پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مبنی بر تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارت تربیت بدنی و ورزش مطرح شد که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی این پیشنهاد را مغایر اصل 75 قانون اساسی و ماده 139 برنامه چهارم توسعه دانست و نمایندگان نیز با 161 رای موافق، 33 رای مخالف و 10 رای ممتنع این اشکال را وارد دانسته و با این پیشنهاد مخالفت کردند.

رؤسای 51 فدراسیون ورزشی با انتشار نامه سرگشاده‌ای مخالفت خود را به تصمیم مجلس شورای اسلامی مبنی بر ادغام 2 سازمان تربیت‌بدنی و ملی جوانان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان اعلام کردند.

روز گذشته رؤسای 51 فدراسیون ورزشی با "علی سعیدلو" رئیس سازمان تربیت‌بدنی، مسئولان این فدراسیون‌ها تأکید کردند که طرح تشکیل وزارت جوانان و ورزش درشرایط فعلی نه تنها کمکی به حل مشکلات موجود ورزش ایران نمی‌کند، بلکه می‌تواند در روند رو به رشد، پیشرفت و بالندگی ورزش که در بازی‌های آسیایی با خلق حماسه گوانگجو، شاهد گوشه‌ای از نتایج آن بودیم، اختلال ایجاد کند.

  • کد خبر : 34874
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار